شناسهٔ خبر: 34647005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش 4 درصدی جابجایی مسافر از فرودگاههای مازندران

خبرگزاری صداوسیما

جابجایی مسافر از فرودگاه های استان مازندران در چهارماه گذشته، 4 درصد افزایش داشت.

صاحب‌خبر -

رشد 4 درصدی جابجایی مسافر از فرودگاههای مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت : در چهار ماه گذشته ، 148 هزار و 950 نفر از فرودگاههای ساری، نوشهر و رامسر در مازندران سفر کردند که در مقایسه با پارسال ، افزایش 4 درصدی داشت.
وطن خواه افزود : در این مدت، 1783 پرواز مسافری و بیش از 1800 پرواز آموزشی، تفزیحی در فرودگاههای استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 14 درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل فرودگاه های مازندران با اشاره به افزایش پرواز در مسیر تبریز و اصفهان در سالجاری افزود: با پیگیری های به عمل آمده در حال حاضر از فرودگاه بین المللی ساری به مقصد 9 شهر کشور مسیر پروازی دایر است که امیدواریم تا پایان سال جاری حداقل یک مسیر جدید پروازی نیز افزوده شود .
وطن خواه همچنین به پروژه های در دست اجرای فرودگاه های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه های مختلف عمرانی از جمله حصار و دیوار کشی پیرامونی فرودگاه ساری ، اجرای طرح زهکشی و فاضلاب و تصفیه خانه مرکزی ، تملک اراضی فاز 2 واحداث انبار مرکزی در فرودگاه ساری و توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر و همچنین مقاوم سازی سطوح پروازی و آزاد سازی حریم پروازی فرودگاه رامسر در دست اجراست که این پروژه ها بیش از 140 میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده که تمامی آنها از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تامین و تخصیص یافته است .
مدیرکل فرودگاه های استان گفت: با برنامه ها و اقداماتی که در دست اجرا داریم امیدواریم ظرف شش ماه آینده شاهد تحولات شگرفی در حوزه فرودگاه های استان از جمله بهره برداری از سامانه (فرود دقیق هواپیما در شرایط بد آب و هوایی)،کمک ناوبری ILS فرودگاه ساری ، تملک و حصار کشی اراضی پیرامونی فرودگاه ساری و بهره برداری از توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر وبهره برداری ازباندجدیدفرودگاه رامسروتوسعه پروازهای آن فرودگاه باشیم.

نظر شما