شناسهٔ خبر: 65050499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت سه فرودگاه بین المللی در مازندران

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران: سه فرودگاه بین المللی در شهر‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران فعالند

صاحب‌خبر -

فعالیت سه فرودگاه بین المللی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان اینکه در صنعت هوانوردی و فرودگاه‌های کشور تحولات بسیار عظیمی پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته است گفت: در مازندران وضعیت فرودگاه‌ها در مقایسه با قبل از انقلاب تحولات شگرفی داشته است.

اکبر حسنی با اشاره به اینکه مازندران از دیرباز دارای ۳ فرودگاه فعال می‌باشد افزود: فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر سه فرودگاه مازندران هستند که کاربری فرودگاه‌ها متفاوت بودند.

وی با عنوان اینکه قبل از انقلاب کاربری فرودگاه دشت ناز ساری به صورت کشاورزی بود، تصریح کرد: فرودگاه رامسر توسط خاندان پهلوی استفاده می‌شد و فرودگاه نوشهر کاربرد نظامی داشت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با تاکید بر اینکه فرودگاه شهدای ساری تقریبا از سال ۱۳۶۹ وارد طراحی برای پرواز‌های کشوری شد خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۵ به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه مهمترین کار، تامین زیرساخت‌های مطلوب در احداث فرودگاه‌ها است، بیان کرد: توسعه باند پروازی را به طول هزار و ۷۰۰ متر و عرض ۴۵ متر برای فرودگاه ساری داشتیم.

حسنی با اشاره به اینکه احداث و توسعه ترمینال‌های مسافربری فرودگاه را به مساحت تقریبی ۱۱ هزار متر مربع برای مردم داشتیم، یادآور شد: احداث ساختمان‌های فنی، عملیاتی و برج مراقبت را برای عملیات نشست و برخاست مسافربری داشتیم که برای مردم است.

او ادامه داد: خرید و تملک بیش از ۱۵ هکتار اراضی جهت توسعه سیستم‌های کمک ناوبری صورت گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران تصریح کرد: احداث ترمینال مستقبلین به مساحت تقریبی ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع صرفا برای پرواز‌های حج و عتبات در سال‌های گذشته انجام شد.

حسنی با عنوان اینکه احداث ساختمان ایمنی و آتش نشانی که از الزامات زیرساختی برای پرواز مسافربری است، انجام شده است، تاکید کرد: تاسیس و بهره برداری از شرکت هواپیمایی عمومی اختصاصی مازندران به اسم وارش انجام شد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر فرودگاه شهدای ساری در هفته ۸۰ پرواز را دارد و پرواز‌های خارجی را در رامسر به مقصد مسقط عمان داشتیم.

وی مطرح کرد: راه اندازی پرواز‌های تفریحی و آموزشی یکی از اقدامات صورت گرفته که رتبه یک کشور را دریافت کرده است.

نظر شما