شناسهٔ خبر: 67257363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک استاد دانشگاه: مشارکت پرشور مردم در انتخابات موجب اقتدار کشور می‌شود

شهرکرد – ایرنا – استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری گفت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات اقتدار و عزت را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان می‌آورد.

صاحب‌خبر -

نادر پورارشد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به پیامدهای داخلی و بین‌المللی حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری افزود: دولتی که با بیشترین آرای مردم انتخاب ‌شود به طور حتم خود را در مقابل مطالبات بیشتری می‌بیند بنابریان باید تلاش نتیجه‌مند داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مغز متفکر جامعه است، اظهار داشت: دانشگاهیان از جمله استادان و دانشجویان در قبال جامعه خود باید احساس تعهد و تکلیف کنند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: انتخابات موجب نشاط سیاسی، بازخوانی آرمان‌ها و روح حرکت را در جامعه می‌دمد و منزلت می‌بخشد به همین دلیل دانشگاهیان نباید از فرصت مهم انتخابات غافل شوند بلکه باید در راستای جامعه سازی از این فرصت مهم استفاده کنند در غیراین‌صورت باید در برابر خداوند، وجدان و تاریخ پاسخ‌گو باشند.

وی با تاکید برنقش مهم دانشگاهیان در رویدادهای سیاسی جامعه افزود: انتخابات یکی از راه‌های بالندگی جامعه به شمار می‌رود به همین دلیل در هر جمع کوچک و بزرگی باید به بیان ضرورت مشارکت و پرهیز از انزوا تاکید کرد.

پورارشد با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام برای ضربه زدن به رشد و پیشرفت انقلاب افزود: گرفتن فرصت‌های بالندگی یکی از حربه‌های بدخواهان نظام است.

به گفته پورارشد، امروز دشمن با تاکید بر برخی از اشکال‌ها، مشکلات و برجسته کردن آن‌ها سعی می‌کند انتخابات را کم رنگ جلوه دهد و رغبت به مشارکت را پایین آورد تا از این طریق فرصت‌ دیگری برای آسیب رساندن به انقلاب ایجاد کند.

وی یادآور شد: در این شرایط حساس همه دانشگاهیان باید راجع به انتخابات وقت بگذارند و از این فرصت برای ادای مسئولیت اجتماعی خود در جامعه پردازی و جامعه سازی استفاده کنند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید در بحث انتخابات مرجع دیگران باشند، گفت: باید این قشر از جامعه با مطالعه، تحقیق و استدلال به افزایش مشارکت مردم بپردازند ویاری‌گر مردم در انتخاب اصلح باشند.

پورارشد اضافه کرد: شعارهای انتخاباتی بخش لازم انتخابات است اما کافی نیست و ضمانت اجرای آن‌ها افکار عمومی، نمایندگان افکارعمومی شامل مطبوعات، رسانه ها و حتی نمایندگان مجلس هستند.

به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که فعالیت انتخاباتی‌شان طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز شد و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

نظر شما