شناسهٔ خبر: 67257232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر عنوان شد؛

طبخ ۱۱۰ دیگ غذا در مهمونی غدیری چالوس

چالوس - مسوول مردمی ستاد غدیر در چالوس گفت: همزمان با جشن عید غدیر ۱۱۰ دیگ طعام غذا در شهرستان طبخ و توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

امیر سام دلیری در گفت‌وگوی با خبرنگار مهر مهر با بیان اینکه بر هرکسی با هر وسعت مالی واجب است که غدیر را در جامعه احیا کند، گفت: پیامبر اکرم (ص) عید غدیر را با فضیلت ترین عید امت اسلام می‌داند چرا که در این روز بهترین ولی خدا حضرت علی (ع) به جانشینی ایشان برگزیده شدند.

وی با توجه به اهمیت صدقه، اطعام و… در روز غدیر، گفت: بر هرکسی با هر وسعت مالی واجب است که غدیر را در جامعه احیا کند، اعمال و رسم و رسومی مانند دید و بازدید، عیدی دادن، اطعام دادن، هدیه گرفتن و… باید در عید غدیر پیاده شود.

سام دلیری برگزاری جشن غدیر اقدامی شایسته و حرکت در مسیر بلوغ معنوی جامعه اسلامی دانست و افزود: غدیر عید مهم همه مسلمین به ویژه شیعیان است و باید تبدیل به یک فرهنگ شود و خانواده‌ها برای آن جشن برگزار کنند، اطعام کنند و مهمانی بدهند.

وی با بیان اینکه در بحث غدیر با هیأت‌ها و شورای هیأت مذهبی و سازمان تبلیغات صحبت شد تا بحث اطعام دهی به نتیجه برسد، گفت: قرار شد افرادی که اطعام دهی دارند دیگ‌ها را به قدمگاه بیاورند البته سال‌های قبل حدود سه هزار تن غذا پخش شده بود.

سام دلیری افزود: قرار است تا کانون عاشقان اهل بیت که در اداره تبلیغات ثبت است هم اطعام دهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجموعه مردمی ستاد غدیر برنامه‌شان در حال بین المللی شدن است، اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده آنها ۲ تن برنج می‌آورد، همین طور جهاد کشاورزی قرار است یک تن گوشت گوساله تهیه کنند، همچنین برخی دوستان عید قربان قربانی کرده و نیت را برای عید غدیر گذاشتند و ۱۱۰ دیگ طعام قرار است پخته شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع شهادت شهید رئیسی و انتخابات و همچنین سخن رهبر که تاکید بر جهاد تبیین داشتند مطرح است، برنامه‌ای را با هدف دعوت شهروندان به جهاد تبیین در دستور کار داریم.

سام دلیری با بیان اینکه در انتخابات پیش رو مشارکت مردمی و انتخاب آگاهانه حائز اهمیت است، گفت: انتخاب رئیس جمهور اصلح، صیانت از خون شهیدان است.

نظر شما