شناسهٔ خبر: 67257185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر آب و فاضلاب اردستان:

شهروندان اردستانی با نصب مخزن، آب آشامیدنی را مدیریت کنند

مرتضی عسگری

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: به همه مشترکان شهر اردستان توصیه می‌کنیم در منازل خود تانک‌های ذخیره آب را تعبیه کنند، زیرا این کار می‌تواند تا حد زیادی به مدیریت مصرف کمک کند.

صاحب‌خبر -

علی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر آب شرب مشترکان شهر اردستان از محل خط انتقال آب اصفهان و بخشی از آن هم از آب چاه تأمین می‌شود. خط انتقال آب اصفهان از سه دهه قبل کشیده شده و با توجه به فرسودگی و عمر بالای تأسیسات آن کارایی گذشته را ندارد.

وی با بیان اینکه توان پمپاژ و انتقال آب از خط اصفهان برای شهرستان اردستان با محدود مواجه شده است، افزود: همچنین با توجه به شرایط جغرافیایی، آبدهی چاه‌های آب کیفیت گذشته خود را از دست داده و مناسب استفاده شرب نیست. در شمال شهر اردستان کیفیت آب چاه بسیار نامناسب است و «ای سی آن» گاهی تا ۵۰۰۰ اندازه‌گیری می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیتی که تشریح شد هم از خط انتقال آب اصفهان و هم چاه‌های شهرستان دچار مشکل هستیم.

عباسی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده باید نگاه جدی‌تری نسبت به وضعیت آب در این شهرستان داشته باشیم، زیرا اگر دچار کوچک‌ترین تنشی شویم مطمئناً مشترکان این اداره با قطعی و محدودیت خدمات‌دهی مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط مصرف آب در شهر اردستان با استانداردهای تعریف شده فاصله زیادی دارد که علت بیشتر آن مربوط به فرهنگ مصرف آب در بین مشترکان است که متناسب با وضعیت اقلیمی و جغرافیایی نیست.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه مشترکان ما در شهر اردستان بی‌مهابا مصرف می‌کنند، گفت: به همه مشترکان شهر اردستان و مسئولان مربوطه توصیه می‌کنیم در منازل و اماکن خود منبع و تانک‌های ذخیره آب را تعبیه کنند، زیرا این کار می‌تواند تا حد زیادی به مدیریت مصرف و برداشته شدن فشار آب روی شبکه کمک کند.

عباسی اضافه کرد: وقتی که این مخازن در منازل و حتی ادارات تعبیه شود که الآن خیلی از خانه‌ها و مکان‌ها نصب کرده‌اند، آب با یک دبی پایین وارد مخازن شده و به‌اندازه کافی برای هر طبقه و قسمت‌های مختلف با پمپی که تعبیه شده تأمین می‌شود و این موضوع الآن در بسیاری از شهرها اجرایی شده است.

وی از مسئولان ادارات شهرستان خواست مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی را در ادارات جدی بگیرند و مصارف غیرضرور مانند شستشو، آبیاری درختان و باغچه‌ها و... را با کنترل بیشتری انجام دهند. همچنین از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از قطع خدمات این اداره قبوض آب بها مصرفی خود را به موقع پرداخت کنند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان در خصوص درخواست برخی از ساکنان شهرک‌ها برای اجرای شبکه فاضلاب شهری، تصریح کرد: اکنون ۶۵ درصد نقاط مختلف شهر اردستان فاقد شبکه فاضلاب شهری است، ولی تلاش خواهیم کرد با توجه به منابع مالی محدودی که در اختیار داریم بخش‌هایی از شهر را شبکه جدید فاضلاب اجرا کنیم.

عباسی بیان کرد: مشترکان در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن بر روی شبکه آب به مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ این شرکت که به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است اطلاع داده شود تا همکاران در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما