شناسهٔ خبر: 67256297 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

هدفونی جدید برای تسکین علائم سندرم شکست عشقی

ایتنا - سندرم شوک عشقی می‌تواند باعث اختلال عاطفی، افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی و تغییرات خلقی شود و گاهی علاوه بر احساس ناامنی، درماندگی و گناه، خطر خودکشی را نیز افزایش دهد.

صاحب‌خبر -
دانشمندان دانشگاه زنجان در ایران و دانشگاه بیله‌فلد آلمان دستگاه جدیدی ساخته‌اند که مغز را از طریق یک جریان الکتریکی خفیف تحریک می‌کند تا از «سندرم شوک عشقی» یا آنچه LTS نامیده می‌شود، بهبود یابد.

دانشمندان می‌گویند که جدایی سخت است و ممکن است باعث رنج شدید عاطفی شود، اما یک هدفون جدید به ارزش 500 دلار ممکن است حس ناامیدی، منفی گرایی و افسردگی ناشی از روابط ناموفق را کاهش دهد.

در مطالعه‌ای که توسط دانشمندان انجام شد، 36 داوطلب مبتلا به سندرم شوک عشقی از دستگاهی استفاده کردند که مغز را تحریک می کند. 

در یک گروه، جریان قشر جلوی پیشانی پشتی جانبی (DLPFC) را هدف قرار داد. در گروه دوم، قشر پیش پیشانی شکمی (VLPFC) را مورد هدف قرار داد. در مورد سوم، هدست خاموش بود.

دانشمندان گفتند که مطالعات تصویربرداری عصبی یک ارتباط عصبی روانشناختی را بین تجربیات جدایی و سوگ نشان داده است و نواحی خاصی در لوب فرونتال درگیر هستند.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تحریک الکتریکی DLPFC و VLPFC به طور قابل توجهی علائم سندرم شوک عشقی را کاهش می‌دهد و افسردگی و اضطراب را در داوطلبان بهبود می‌بخشد و آنها حتی پس از قطع درمان به طور قابل توجهی احساس بهتری داشتند.

سندرم شوک عشقی می‌تواند باعث اختلال عاطفی، افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی و تغییرات خلقی شود و گاهی علاوه بر احساس ناامنی، درماندگی و گناه، خطر خودکشی را نیز افزایش دهد.

نظر شما