شناسهٔ خبر: 67256054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین خبرها از زلزله کاشمر | 200 واحد ساختمانی غیرقابل سکونت هستند

زلزله 5 ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه روز سه شنبه(29 خردادماه) بین دو شهرستان کاشمر و خلیل آباد در استان خراسان رضوی خساراتی را به بار آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ به گفته رئیس مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، زلزله کاشمر خسارت چندانی در شهر وارد نکرده و فقط تعدادی از نماهای ساختمان ها فروریخته است.

سید رضا عباسی به همشهری گفت: «به چند روستای اطراف کاشمر خسارت زیادی وارد شده است. در روستاهای اطراف این شهر مانند محمدیه واحدهای مسکونی بسیاری در حد تخریبی به حساب می آیند. البته بسیاری از این واحدهای مسکونی تخریب کامل نشده است، اما ترک هایی روی این بناها مشاهده شده، نشان می دهد که در حال حاضر نباید مردم در این خانه ها سکونت داشته باشند.»

او تاکید کرد: «برآورد اولیه تخریب 200 واحد مسکونی در این روستاها را نشان می دهد که قابلیت سکونت را ندارند.»

به گفته رئیس مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، 115 نفر در حادثه زلزله کاشمر زخمی شدند. او اضافه کرد: «البته اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند ولی تعداد 4 نفر در بخش آی سی یو بیمارستان بستری هستند.»

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و فرگ قلعه و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند. مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما