شناسهٔ خبر: 67254768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

پوتین برای اولین بار در ۲۴ سال گذشته وارد کره شمالی شد

در یک سفر سیاسی نادر، رئیس جمهور روسیه وارد پیونگ یانگ شد و رهبر کره شمالی از او استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازتسنیم ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای اولین بار از سال ۲۰۰۰ وارد کره شمالی شده و با کیم جونگ اون، رهبر این کشور دیدار کرد. 

 
 

به گزارش نشریه هیل، پوتین در بیانیه‌ای که چند ساعت پیش از ورود او از رسانه‌های کره شمالی منتشر شده، از کیم جونگ اون به دلیل حمایت از روسیه در جنگ اوکراین تشکر کرده و متعهد شد که علیه تحریم‌های آمریکا با یکدیگر همکاری کنند. رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که مسکو با همراهی پیونگ یانگ به «مخالفت قاطعانه» با تلاش‌های غرب برای «ممانعت از استقرار نظم جهانی چند قطبی مبتنی بر عدالت» ادامه خواهند داد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که در آستانه این سفر نادر سیاسی، خیابان‌های پیونگ‌یانگ با پرچم‌های روسیه و پوستر‌های پوتین پر شده است. 

پوتین و کیم جونگ اون آخرین بار شهریور سال گذشته در پایگاه فضایی «وستوچنی» در شرق روسیه با یکدیگر دیدار کرده بودند، اما این اولین دیدار دو طرف از سال ۲۰۰۰ است که در پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد. 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید آمریکا نگران «تعمیق روابط» بین این دو کشور است. این در حالی است که کرملین این رویداد را یک «سفر دولتی دوستانه» توصیف کرده و رسانه‌های روسی گزارش دادند دو طرف ممکن است توافقنامه مشارکتی در خصوص مسائل امنیتی امضا کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما