شناسهٔ خبر: 67254248 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ترکیه با برد استارت زد/ گرجستان بدون گولسیانی باخت

ترکیه در ادامه رقابت‎‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ توانست گرجستان را شکست دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در ادامه رقابت‌های دور گروهی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ و در چارجوب دیدارهای گروه F، از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های ترکیه و گرجستان به مصاف هم رفتند که ترکیه سه بر یک برنده شد.

ترکیه به دنبال اعاده حیثیت در یورو بود و در سوی دیگر گرجستانی‌ها هم در اولین حضورشان به دنبال ثبت یک نتیجه قابل قبول بودند. گرجستان در حالی مقابل ترکیه به میدان رفت که گیورگی گولسیانی، مدافع پرسپولیس از روی نیمکت شاهد اولین دیدار تیم ملی کشورش در مرحله نهایی یورو بود.

بازی با برتری نسبی ترکیه آغاز شد و این تیم در دقیقه ۲۵ توسط مرت مولدور به گل رسید و یک بر صفر از گرجستان پیش افتاد. در دقیقه ۲۷ ترکیه با ضربه کنان ییلدیز بار دیگر دروازه گرجستان را باز کرد اما این گل پس از بازبینی توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد تا اختلاف همان یک گل باقی بماند.

گرجستان پس از دریافت گل رو به جلوتر بازی کرد و گئورگ میکائوتادزه در دقیقه ۳۲ گل مساوی را وارد دروازه ترکیه کرد. نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، ترکیه برای زدن گل دوم و دوباره پیش‌افتادن سعی در فشار روی دروازه گرجستان داشت و در دقیقه ۶۵، آردا گولر توانست ترکیه را به گل دوم برساند تا شاگردان وینچنزو مونتالا دوباره پیش باشند.

در ادامه حملات گرجستان برای به تساوی کشاندن دوباره مسابقه نتیجه‌ای در برنداشت و کرم آکتورکوغلو در دقیقه ۷+۹۰ گل سوم ترکیه را هم به ثمر رساند تا در نهایت ترکیه با نتیجه ۳ بر یک گرجستان را شکست دهد و قدم اول را با برد بردارد.

در دیگر گروه F، از ساعت ۲۲:۳۰، پرتغال و چک با هم روبه‌رو می‌شوند تا دور نخست مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ به پایان برسد.

ترکیب اولیه تیم ملی ترکیه:

گونوک، آک آیدین، کوکچو، گولر، چالهان اوعلو، بارداکچی، مولدور، یلدز، کادی اوعلو، یلماز و آیهان

سرمربی: وینچنزو مونتلا

ترکیب اولیه تیم ملی گرجستان:

مامارداشویلی، کاکابادزه، دوالی، کاشیا، کویرکولیا، کوکاراشویلی، کواراتسخلیا، چاکوتادزه، میکوابیشویلی، سیتایشویلی و میکائوتادزه

سرمربی: ویلی سانیول

نظر شما