شناسهٔ خبر: 67268250 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رامین رضاییان در دام خبر فیک افتاد!

خبر ورزشی

اتفاقاتی که پیرامون فینال جام حذفی افتاد بهترین نمونه و نشانه برای قدرت رسانه است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

فینال جام حذفی پنجشنبه ۳۱ خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و پرونده یک فصل دیگر از فوتبال ایران با این مسابقه بسته خواهد شد.

دیگر از حرف زدن و دلیل آوردن از قدرت رسانه در دنیای امروز کار بیهوده‌ای است، اما باز نمی‌شود به سادگی از این اتفاق مهم گذشت. به خصوص که در ماجرای برگزاری فینال جام حذفی بار دیگر این قدرت و جنبه‌های مثبت و منفی آن اثبات شد.

ابتدا قرار بود مسابقه فینال در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شود، اما دیدیم که بعد از اعتراض مربیان و بازیکنان دو تیم و موجی که در فضای مجازی و رسانه‌ها به راه افتاد، مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تسلیم شده و بازی را به ورزشگاه آزادی بردند و قرار شد مسابقه با کمک داور ویدیویی برگزار شود. این یک پیروزی برای فوتبال و نشانه اقتدار مثبت رسانه بود، نشانه تاثیرگذاری از راه درست و برای رسیدن به یک هدف درست، اما متاسفانه همزمان با این اتفاق یک نکته منفی هم رخ داد!

ببینید قدرت رسانه و اخبار فیک و دروغ تا کجاست که رامین رضاییان ستاره ملی پوش سپاهان با کوله باری از تجربه و حضور در دو جام جهانی و بازی در جام ملت‌ها و سال‌ها بازی در لیگ‌های اروپایی و کشور‌های حوزه خلیج فارس هم به دام این اخبار فیک و دروغ افتاد. یعنی اگر یک بازیکن جوان و تازه از راه رسیده فریب می‌خورد می‌گفتیم تجربه ندارد، اما دیگر برای رامین رضاییان چه باید گفت؟ او که با اتکا به فضای مجازی و اخبار فیک باور کرد که این مسابقه قرار نیست از تلویزیون پخش شود و علیه صدا و سیما استوری گذاشت!

البته رامین بعد از آنکه دوستانش در رسانه ملی کنداکتور شبکه ورزش را نشانش دادند متوجه اشتباهش شد، اما درسی که پشت این قضیه هست را می‌شود نادیده گرفت و انکار کرد. امروز در فضای مجازی خیلی راحت می‌شود یک خبر دروغ را وایرال کرد. روی همه آدم‌ها تاثیر گذاشت، حتی آدم‌های با تجربه و دنیا دیده‌ای مثل رامین رضاییان که یک لحظه هم فکر نکرد چطور ممکن است فینال جام حذفی برگزار شود و تلویزیون آن را پخش نکند!

نظر شما