شناسهٔ خبر: 67268218 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

دروازه‌بان پرسپولیس دوباره راه پارسال را پیش گرفت!/ چرا دیگر کسی بیرانوند را باور ندارد؟

برای اهل فوتبال اصلاً عجیب نیست که علیرضا بیرانوند همان راه قدیمی را در پرسپولیس می‌رود.

صاحب‌خبر -

نگاه کنید به اتفاق مهم امروز فوتبال ایران، علیرضا بیرانوند طبق بندی که در قراردادش وجود داشت و به او اجازه می‌داد اگر باشگاه تا ۱۵ روز بعد از آخرین مسابقه فصل با او تسویه حساب نکند قراردادش را یک طرفه فسخ کند، این کار را کرد. اما چرا هیچکس این اتفاق را جدی نگرفت؟ علیرضا بیرانوند سال قبل در همین مقطع زمانی یعنی پایان فصل دقیقاً همین کار را کرد. شخصاً به سازمان لیگ رفت و قراردادش را فسخ کرد بعد همان ماجراهای پیوستن به استقلال حرف و حدیث‌هایی که حتی همین حالا نیز ادامه دارد!

به یاد داریم که سال قبل چه جوی ایجاد شد اما چرا این ستاره بزرگ و ملی‌پوش که دیگر هیچکس باور نمی‌کند به راستی قصد جدایی از پرسپولیس را داشته باشد، دوباره همان راه را می‌رود؟ تنها به این دلیل که نقشه‌های قدیمی در این فوتبال همیشه جواب داده‌اند! سال‌ها سیدجلال حسینی و یحیی گل محمدی می‌گفتند نمی‌خواهند ما جام بگیریم و هر سال جام به این دو نفر می‌رسید و بالای سر می‌رفت! نقشه‌ای که در دهه ۸۰ امیر قلعه نویی با دست‌های پشت پرده ابداع کرد و جواد نکونام هم امسال بر موج آن سوار شد!

نقشه‌ای که همیشه جواب داده؛ اگر موفق شوی پز می‌دهی که ببینید قدرت من از تمام حواشی و دشمنانم بیشتر بود که حریف افتخارآفرینی من و تیمم نشدند! اما اگر هم ناکام بمانی تمام ضعف‌ها و کمبودها را پشت این توهم توطئه پنهان کرده‌ای که دیگران نگذاشتند ما جام بگیریم!

تا روزی که مربیان و مدیران و کاپیتان‌های بزرگ ما از این نقشه‌های نخ‌نما استفاده می‌کنند، یعنی این نقشه‌ها جواب داده و آدرس غلط به هواداران کارشان را راه می‌اندازد. تا آن روز شک نکنید که رفتار امثال بیرانوند ادامه خواهد داشت، فسخ قرارداد و بازارگرمی و سپس بستن قرارداد بالاتر! اما این وسط یک اتفاق دیگر هم در پنهان می‌افتد. اتفاقی که شاید امروز ستاره‌های بزرگ به آن توجه نکنند اما در دراز مدت تخریب شخصیتی و هویت آنها نزد طرفداران کار دستشان خواهد داد. مگر دوران اوج یک بازیکن چند سال است که همه جوره منت او را کشیده و نازش را بخرند؟

فردای سراشیبی نزول چه خواهید کرد؟ اصلاً مگر همه زندگی یک و فوتبالیست دوران بازی است؟ بعد از بازنشستگی او نمی‌خواهد در این فوتبال مربی یا مدیر شود؟ آن روز با این ضررهای مداومی که به شخصیت خود زده چه خواهد کرد؟ چه بسیارند ستاره‌های تیم‌های بزرگ که هنوز نزد هواداران اعتبار دارند و به واسطه آن همواره در سر سفره فوتبال برایشان جایی هست و برعکس چه نام‌های بزرگی که به خاطر همین اشتباهات محاسباتی تیشه به ریشه خود زده و بعد از پایان عمر بازیگری دیگر جایی در فوتبال نداشته و ندارد....

در حقیقت علیرضا بیرانوند معامله‌ای می‌کند که در کوتاه مدت برای او ارقام بیشتری سودآوری دارد اما در دراز مدت آسیب زیادی خواهد خورد. آن هم رقمی که براحتی برایش قابل کسب است، چند میلیارد بیشتر را با دو تا تبلیغ در می آورد! کاش فوتبالیست‌های ما نگاهی به پیشکسوتان خود هم بیندازند و فردای خود را در آینه امروز آنها ببینند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد اروپایی بیرانوند را وسوسه کرد/ بیرو پرسپولیس را قال گذاشت!

نظر شما