شناسهٔ خبر: 67252877 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ترکیه 3-1 گرجستان: شب فراموش‌ نشدنی

تیم ملی فوتبال ترکیه در دیداری دیدنی با نتیجه 3-1 از گروه F یورو 2024 گرجستان را شکست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ترکیه در گروه F رقابت‌های یورو 2024 امشب به مصاف گرجستان رفت و با نتیجه در یکی از بازی‌های دیدنی جام تا به اینجا برنده شد.

تیم ملی ترکیه در این بازی توسط مَرت مولدور، آردا گولر و محمد کرم آکتور‌کوغلو به گل رسید و تنها گل گرجستان را هم گئورگ میکائوتادزه به ثمر رساند.

ویدئو: 345784

ترکیه بازی را دیدنی آغاز کرد و حریفش را در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک تحت فشار گذاشته بود که اولین موقعیت جدی آن‌ها در دقیقه 10 رقم خورد.

روی پاس از نزدیکی دروازه به بیرون محوطه جریمه، ضربه زمینی کان آیهان به تیرک عمودی دروازه گرجستان برخورد کرد و بلوکه شد.

گرجستان هم بازی را پایاپای دنبال می‌کرد و در دقیقه 11 جواب اولین حمله ترکیه را داد که گونوک مجبور شد با شیرجه بلند ضربه مکباویشویلی را که تغییر مسیر داده بود را مهار کند.

بازی بیشتر از سمت ترکیه با فشار به سمت دروازه گرجستان پیگیری می‌شد که در دقیقه 25 یک گل دیدنی توسط مَرت مولدور به ثمر رسید.

2045146

در دقیقه 25 حمله قرمزپوشان به گوشه محوطه جریمه رسید و فردی کادی‌اوغلو موفق شد با ارسال کوتاه آن را به سمت دروازه بفرستد که با واکنش مدافع حریف مواجه شد. مولدور این توپ را با ضربه والی پای راست دور از دستان گئورگی مارمارداشویلی به گل تبدیل کرد.


بازی هیجان انگیز دنبال می‌شد و ترکیه موفق شد در دقیقه 27 به گل دیگری برسد اما به دلیل حضور کنان ایلدیز در موقعیت آفساید این گل مردود اعلام شد.

گرجستان خیلی زود به گل ترکیه جواب داد و به تساوی رسید. در دقیقه 32 کوچوراشویلی پس از نفوذ به محوطه جریمه با پاس عرضی موقعیت خوبی برای گئورگ میکائوتادزه فراهم کرد که او در نزدیکی دروازه با ضربه زمینی پای راست گل را به ثمر رساند.

2045145

گرجستان پس از گل تساوی موقعیت خوبی برای گل برتری داشت که ضربه میکائوتادزه پس از یک حرکت تیمی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

بازی با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه اول با هیجان کمتری دنبال شد و در نهایت را تساوی به پایان رسید. ترکیه نیمه دوم را هم بهتر از حریف آغاز کرد و اولین موقعیت جدی توسط مولدور رقم خورد که مارمارداشویلی آن را مهار کرد.

در دقیقه 63 خویچا کواراتسخلیا فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه او با فاصله از کنار دروازه ترکیه به بیرون رفت. چند دقیقه بعد ترکیه با یک ضربه بی نظیر به گل دوم رسید.

2045144

آردا گولر در دقیقه 65 پس از توپ ربایی در فاصله تقریبا نزدیک با دروازه آن را کنترل کرده و پس از چند قدم کوتاه فرصت را برای شوتزنی مناسب دید. ضربه پای چپ او ارتفاع و قوسی مهارنشدنی گرفت تا توپ دور از دستان مارمارداشویلی به گل تبدیل شود.

گرجستان که پا به پای ترکیه در این بازی نمایش قابل توجهی داشت، می‌توانست در دقیقه 70 به گل تساوی برسد اما کمی بدشانس بود. کوچوراشویلی پس از ورود به محوطه جریمه، مدافع مقابل خود را از پیش رو برداشت و در موقعیت تک به تک توپ را به تیرک افقی کوبید و این فرصت از دست رفت.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه دوم ترکیه کمی عقب نشسته بود اما به یک فرصت خوب گلزنی رسید که اگر سیو یک دست مارمارداشویلی نبود، ضربه سر یوسف یازیجی در دقیقه 87 به گل تبدیل می‌شد.

2045143

گرجستان پس از اعلام 6 دقیقه وقت اضافه به فشار حملات به سمت دروازه ترکیه ادامه داد و در آخرین لحظات آن‌ها دوباره بدشانس بودند که به گل تساوی نرسیدند.

در دقیقه 90+6 کوچوراشویلی با ضربه سر تیرک عمودی دروازه ترکیه را لرزاند و ریباند این توپ را میکائوتادزه به سمت دروازه ضربه زد که با ضربه سر مدافع حریف توپ به کرنر رفت.

در آخرین لحظات بازی مارمارداشویلی از دروازه خارج شده بود و امید داشت که روی آخرین کرنر شانس گل مساوی تیمش را افزایش بدهد که همه چیز برعکس شد.

2045142

گونوک این ضربه کرنر را با مشت به بیرون از محوطه جریمه فرستاد که آکتور‌کوغلو آن را به سرعت به زمین حریف برد و موفق شد دروازه خالی را به راحتی بازی کند تا سومین گل ترکیه در دقیقه 90+7 به ثمر برسد.

تیم ملی ترکیه در نهایت یک دیدار تماشایی را به سود خود به پایان رساند و گرجستان هم علیرغم نمایش خوبی که داشت، با شکست زمین را ترک کرد.

ترکیب ترکیه:

 گونوک، آک آیدین، کوکچو، گولر، چالهان اوعلو، بارداکچی، مولدور، یلدز، کادی اوعلو، یلماز و آیهان

ترکیب گرجستان:

 مامارداشویلی، کاکابادزه، دوالی، کاشیا، کویرکولیا، کوکاراشویلی، کواراتسخلیا، چاکوتادزه، میکوابیشویلی، سیتایشویلی و میکائوتادزه

️شرح گل:

ترکیه ۱-۰ گرجستان (مولدور دقیقه ۲۵): توپ ارسالی به سمت محوطه جریمه گرجستان با دخالت کاکابادزه از محوطه هجده قدم خارج شد و توپی که مولدور رسید با والی زیبای این بازیکن در گوشه دروازه گرجستان جا گرفت.

ویدئو: 345773

ترکیه ۱-۰ گرجستان (میکاتادزه دقیقه ۳۲): اشتباه مدافعان ترکیه در خط دفاع باعث شد کوچوراشویلی از سمت راست نفوذ کند و توپش در شش قدم با ضربه نرم گورگی میکاتادزه تبدیل به گل تساوی گرجستان شود.

ویدئو: 345775

ترکیه ۲-۱ گرجستان (آردا گولر دقیقه ۶۵): یک سوپرگل! حرکت فوق العاده گولر با ضربه پای چپ او تبدیل به گل دوم ترکیه شد.

ویدئو: 345780

ترکیه ۳-۱ گرجستان (آکتورکوغلو دقیقه ۹۰+۷): کرنر ارسال شده روی دروازه ترکیه، در شرایطی که دروازه گرجستان خالی بود، این توپ توسط کریم آکتورکوغلو وارد دروازه گرجستان شد.

لحظات حساس:

ضربه خوب کان ایهان دقیقه پانزدهم به تیرک عمودی برخورد کرد تا اولین موقعیت خطرناک بازی متعلق به ترکیه باشد.

ویدئو: 345771

حرکت خوب و انفرادی آردا گولر، در شش قدم پس از اثرگذاری کوکچو، توپ با ضربه بغل پای ییلدیز وارد دروازه گرجستان شد اما داور پس از بازبینی این توپ را آفساید اعلام کرد.

ویدئو: 345774

باز هم غفلت مدافعان می‌توانست ترک‌ها را به دردسر بیاندازد اما ضربه آکروباتیک میکاتادزه با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

نظر شما