شناسهٔ خبر: 67253025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در بندرانزلی؛

تغییر نام پل غازیان منوط به موافقت سازمان میراث فرهنگی است

سعیده مصطفوی

رئیس شورای شهر بندر انزلی گفت: پیشنهاد مطرح شده در شورای نامگذاری برای اطلاق عنوان غدیر به پل غازیان، منوط به موافقت سازمان میراث فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

شعبان جعفری امروز سه شنبه، ۲۹ خردادماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اتمام بازسازی پل غازیان و افتتاح رسمی آن در نزدیکی عید غدیر همچنین مجاورت آن با پل ولایت؛ پیشنهاد شد تا این پل با عنوان غدیر نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه پل غازیان از ابتدا به دلیل مجاورت با محله غازیان با این عنوان نامیده شده، افزود: با توجه به ثبت پل غازیان در فهرست آثار ملی، مراتب این تصمیم به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام شد که آنها هم موافقت یا عدم موافقت را منوط به استعلام و نظر سازمان میراث فرهنگی عنوان کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی تصریح کرد: در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی نام این پل به غدیر تغییر خواهد کرد.

 جعفری گفت: نام گذاری معابر عمومی، کوچه ها، پارک و بوستان های شهر توسط شورای نامگذاری تعیین و به شورای شهر ارجاع داده می شود که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، اعمال می شود.

وی افزود: دبیر و میزبان شورای نامگذاری، شهرداری است و اعضای آن ۲ کارشناس که از دانشگاه معرفی می‌شوند، نماینده اداره پست به جهت استعلام آدرس مناطق شهری، یک نفر از اعضای شورای شهر همچنین بنیاد شهید به عنوان عضو ثابت، در شورای نامگذاری حضور دارند.

جعفری تاکید کرد: جلسات شورای نامگذاری به تناسب تقاضای مردم برای نامگذاری کوچه‌های جدید یا کوچه‌های فاقد نام و یا تغییر نام‌های قدیمی که فاقد وجاهت هستند همچنین تعیین نام برای معابر و پارک های جدیدالتاسیس تشکیل می‌شود.

پل زیبای تاریخی غازیان بندرانزلی که از یک سو چشم به دریا و از کناره دیگر دیده به تالاب انزلی دوخته، منظرگاهی بی‌نظیر، یادگاری ارزشمند از گذشتگان و جاذبه ای بی بدیل برای نسل های آینده است. درگذشته رفت و آمد از انزلی به غازیان به وسیله قایق صورت می‌گرفته تا اینکه تصمیم گرفته می شود انزلی را به وسیله دو پل به راه زمینی غازیان - رشت متصل کنند. پل غازیان در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان بوده و جزو پل‌های تاریخی ایران به ثبت رسیده است. این پل که از آثار تاریخی ثبت شده در میراث فرهنگی و از معدود پل های متحرک ساخته شده در کشور به شمار می رود.

تماشای دریا و تالاب، پرواز مرغان دریایی، عبور قایق های تفریحی رنگارنگ، کشتی‌های کوچک و بزرگ در حال تخلیه و بارگیری در باراندازهای بندر، نیزارهای تالاب و کومه های ساخته شده در کنار تالاب و تمرین قایقرانان از جمله مناظری است که از روی این پل زیبا قابل مشاهده است.

انتهای پیام

نظر شما