شناسهٔ خبر: 67251295 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

در زلزله امروز کاشمر ۴ تن جان باختند

تحریریه جهان صنعت نیوز

فرماندار کاشمر گفت در زمین لرزه 5 ریشتری ظهر امروز شهر کاشمر، 4 نفر جان باختند و 120 نفر مصدوم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوادث جهان صنعت نیوز، ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه امروز ۲۹ خرداد، زلزله‌ای به بزرگی پنج ریشتر. در عمق ۶ کیلومتری زمین، شهرستان کاشمر و شهرستان‌های اطراف را لرزاند.

حجت الله شریعتمداری، فرماندار کاشمر در تازه‌ترین اظهارات خود درباره این حادثه گفت. این حادثه تاکنون ۱۲۰ مصدوم داشته که ۳۵ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند. و متاسفانه ۴ نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شریعتمداری پیش‌تر در این باره گفته بود: ۲ نفر بر اثر زلزله پنج ریشتری ظهر امروز در این شهرستان خراسان رضوی جان باختند، این ۲ مرد بر اثر سقوط نمای ساختمان در شهر کاشمر فوت شده‌اند.

فرماندار کاشمر در گفت‌وگویی دیگر از مصدومیت ۳۰ نفر از شهروندان کاشمری بر اثر زلزله ظهر امروز این شهرستان خبر داد.

شریعتمداری اظهار کرد: تا کنون یک کودک از زیر آوار در روستای «زنده جان» بیرون آورده شده و به بیمارستان منتقل شد و نیروهای امدادی و خدمات رسان در حال آواربرداری از سایر ساختمان‌های روستای زنده جان هستند.

فرماندار کاشمر گفت: اکنون یک زوج در این روستا زیر آوار هستند و نیروهای امدادی در حال تلاش برای آواربرداری و نجات این عزیزان هستند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون و براساس گزارش‌های دریافتی از ارزیابان، زلزله در شهر کاشمر موجب ریزش نمای برخی ساختمان‌ها و ترک‌خوردگی دیوار منازل شده است.

منیری افزود: ارزیابی چهار تیم به استعداد ۲۵ نجاتگر و ارزیاب در مناطق شهرستان کاشمر همچنان در حال انجام است.

شهردار کاشمر نیز در این زمینه گفت: شهرداری و آتش‌نشانی این شهر در پی وقوع زلزله به حالت آماده‌باش درآمد.

اصغر کوهسرخی اظهار کرد: از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه آتش نشانان و مجموعه شهرداری برای امدادرسانی به شهروندان در آماده باش و انجام عملیات هستند، خسارت وارده در حد ریزش نمای ساختمان، شکسته شدن شیشه و ترک و ریزش دیوار است، اکنون ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه ۲۵ آتش نشان در نقاط مختلف شهر در حال امدادرسانی هستند.

منبع: اکوایران

نظر شما