شناسهٔ خبر: 67246182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زلزله ۵ ریشتری در کاشمر/ ۵۰ مصدوم تا این لحظه + فیلم

زلزله ای به بزرگی ۵ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری متری زمین کاشمر در خراسان رضوری را لرزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشمر، زلزله ای به بزرگی 5 ریشتر در عمق 6 کیلومتری متری زمین کاشمر در خراسان رضوری را لرزاند و بلافاصله دو تیم ارزیاب هلال احمر برای سنجش خسارات احتمالی عازم مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر شدند.

.

زمین لرزه 5 ریشتری کاشمر 50 مصدوم برجای گذاشت

حجت‌الله شریعتمداری فرماندار کاشمر  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشمر اظهار داشت: زمین لرزه امروز در شهرستان کاشمر تا این لحظه 50 مصدوم برجای گذاشته است. همچنین تعدادی از شهروندان زیر آوار گرفتار هستند و نیروهای امدادی در تلاش برای خدمت‌رسانی به آنها هستند.

وی افزود: ارزیابی در روستاهای نزدیک به محل حادثه در حال انجام است که نزدیکترین روستاها به محل زلزله، روستای زنده‌جان، محمدیه و کسرینه هستند. تا کنون یک کودک از زیر آوار در روستای زنده جان بیرون آورده شده و به بیمارستان منتقل شد و نیروهای امدادی و خدمات رسان در حال آواربرداری از سایر ساختمان‌های روستای زنده جان هستند.

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: یک زوج  نیز در این روستا زیرآوار هستند و نیروهای امدادی در حال تلاش برای آواربرداری و نجات این افراد هستند.

فوت 4 نفر در زلزله کاشمر؛ اعزام دو گروه ارزیاب

حجت الله شریعتمداری فرماندار کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشمر اظهارداشت: زلزله ساعت 13 و 24 دقیقه امروز در کاشمر سبب  شد تا نمای  برخی ساختمان ها و منازل قدیمی در این شهر خسارت ببیند.

وی افزود: متاسفانه 4 نفر بر اثر زلزله پنج ریشتری  بر اثر سقوط نمای ساختمان در شهر کاشمر فوت شدند. تاکنون خسارت دیگری از روستاها و یا احتمال مصدومیت افراد بر اثر زلزله اعلام نشده است.

اعزام 2 گروه ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده

سیدعلی منیری،مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز اظهارداشت: 2 گروه ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده کاشمر اعزام شدند

وی افزود: وقوع این زمین لرزه موجب نگرانی و ترس اهالی شهر و روستاهای اطراف شده است و در حال حاضر گروه های ارزیاب هلال احمر در حال بررسی وضعیت هستند و به زودی گزارش آنان به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

سیدعلی منیری‌ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی درباره جزئیات این زمین لرزه گفت: ساعت 13:24 امروز 29 خردادماه، زلزله 5 ریشتری، در عمق 6 کیلومتری زمین در کاشمر رخ داده است.

وی با بیان اینکه 3 تیم به استعداد 25 ارزیاب و نجاتگر هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده در کاشمر اعزام شدند و سایر تیم‌های امدادی نیز فراخوان شده‌اند، گفت: تاکنون و براساس گزارش‌های دریافتی از ارزیابان، زلزله در شهر کاشمر موجب ریزش نمای برخی ساختمان‌ها شده است. ارزیابی در روستاهای نزدیک به محل حادثه در حال انجام است.

‌نزدیکترین روستاها به محل زلزله، روستای زنده‌جان، محمدیه و کسرینه هستند.

سه شنبه، 29 خرداد 1403 در 13:24:46
(وقت محلی - تهران)

2024-06-18 09:54:46
 (UTC)

بزرگی زلزله:

5.0

نوع بزرگی:

MN

موقعیت رومرکز زلزله: 35.27 شمالی و 58.41 شرقی
عمق: 6 کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: 0.87+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
1.11+/-  کیلومتر  در جهت شرقی - غربی
منطقه:

استان خراسان رضوی

فاصله‌ها:

6 کیلومتری کاشمر، خراسان رضوی
11 کیلومتری خلیل اباد، خراسان رضوی
23 کیلومتری ریوش، خراسان رضوی

منبع:

موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران

نظر شما