شناسهٔ خبر: 67251012 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پروانه های ساختمانی در کمتر از ۱۰ روز صادر می شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- شهردار اردبیل گفت: صدور پروانه ساختمانی در صورت رعایت ضوابط در کمتر از ۱۰ روز انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری ظهر سه شنبه در نشست بررسی عملکرد و هم اندیشی اعضای کمیسیون های ماده صد شهرداری اردبیل که با حضور معاون قضایی دادگستری استان، میرجعفریان و قاسمیان معاونان استاندار، مدیران شهرداری و رئیس واعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: با تمهیدات و تصمیمات انجام شده اجرای احکام پرونده های ماده ۱۰۰ شهرداری فوری صادر می‌شود همچنین با الکترونیکی شدن خدمات شهرداری صدور پروانه ساختمانی در صورت رعایت ضوابط به کمتر از ده روز کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور رای نهایی احکام پرونده های ماده ۱۰۰ با تمهیدات اندیشیده شده فوری انجام و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شده است.

شهردار اردبیل افزود: با الکترونیکی کردن خدمات شهرداری و پیوند لینک صدور پروانه ساختمانی به سازمان نظام مهندسی، صدور پروانه ساختمانی در صورت رعایت ضوابط به کمتر از ده روز کاهش یافته است.

صفری بیان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هدف اول شهرداری اردبیل است و شهرداری نگاه درآمدزا به ماده ۱۰۰ ندارد.

شهردار اردبیل ادامه داد: با گشت‌های شبانه روزی نیروهای اجرائیات شهرداری از ساخت وسازهای بی‌رویه و غیر قانونی در حاشیه شهر پیشگیری شده است.

دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز پای کار باشند

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل نیز در این نشست گفت: نباید از مدیریت شهری انتظار داشت که به تنهایی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کند که در این راه، شهرداری نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها می‌باشد که در این راستا دادگستری استان در کنار شهرداری جهت رفع مشکلات این حوزه است.

یوسف خدادادی افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام و تشکیل پروند صورت گیرد که در این نقش مهندسان ناظر خطیر است چراکه لازم است در اسرع‌وقت تخلف را گزارش دهند.

ادامه با تاکید بر اینکه عدم اجرای حکم، تخلف محسوب می‌شود، ادامه داد: باید در تشکیل پرونده و اجرای احکام هیچ‌گونه تبعیضی صورت نگیرد تا حق و حقوق شهروندان ضایع نشود.

نظر شما