شناسهٔ خبر: 67247146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار اردبیل:

تمام راه‌های ورود فساد به پرونده‌های ماده ۱۰۰ بسته شده است

شهردار اردبیل گفت: با تمهیدات و تصمیمات انجام شده اجرای احکام پرونده‌های ماده ۱۰۰ شهرداری با فوریت صادر می‌شود،همچنین با الکترونیکی شدن خدمات شهرداری صدور پروانه ساختمانی در صورت رعایت ضوابط به کمتر از ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمود صفری در نشست بررسی عملکرد و هم‌اندیشی اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اردبیل که با حضور معاون قضائی دادگستری استان و معاونان استاندار، مدیران شهرداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: صدور رأی نهایی احکام پرونده‌های ماده ۱۰۰ با تمهیدات اندیشیده شده با فوریت انجام و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری شده است.

وی افزود: با الکترونیکی کردن خدمات شهرداری و پیوند لینک صدور پروانه ساختمانی به سازمان نظام مهندسی، صدور پروانه ساختمانی در صورت رعایت ضوابط به کمتر از ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است.

شهردار اردبیل بیان کرد: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز هدف اول شهرداری اردبیل است و شهرداری نگاه درآمدزا به ماده ۱۰۰ ندارد.

صفری ادامه داد: با گشت‌های شبانه‌روزی نیروهای اجراییات شهرداری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرقانونی در حاشیه شهر پیشگیری شده است.

یوسف خدادادی، معاون قضائی دادگستری استان اردبیل گفت: نباید از مدیریت شهری انتظار داشت که به تنهایی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کند که در این راه، شهرداری نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است که در این راستا دادگستری استان در کنار شهرداری جهت رفع مشکلات این حوزه قرار دارد.

وی افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام شود و تشکیل پرونده صورت گیرد که در این بین نقش مهندسان ناظر خطیر است، چراکه لازم است در اسرع وقت تخلف را گزارش دهند.

معاون قضائی دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در تشکیل پرونده و اجرای احکام نباید هیچ‌گونه تبعیضی صورت گیرد تا حق و حقوق شهروندان ضایع نشود، همچنین اجرا نشدن حکم، تخلف محسوب می‌شود.

نظر شما