شناسهٔ خبر: 67250323 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار مقامات غزه نسبت به خطر مرگ سه هزار کودک فلسطینی بر اثر سوء تغذیه

بیش از سه هزار کودک در نوار غزه به دلیل سوء تغذیه و کمبود شدید مواد غذایی در معرض خطر مرگ قرار دارند.

صاحب‌خبر -

در میانه محاصره شدید رژیم صهیونیستی و بسته شدن گذرگاه‌های امدادرسانی، مقامات غزه هشدار دادند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کودک در سراسر نوار محاصره شده به دلیل سوء تغذیه و کمبود مکمل‌های غذایی و واکسن‌هایی که جزء اقلام ممنوعه ورود به غزه است، در معرض خطر مرگ قرار دارند. 

به گزارش میدل ایست مانیتور، در ادامه بیانیه دفتر رسانه‌ای غزه آمده است: «جنایت ممنوعیت ورود مواد غذایی و دارو باعث تشدید درد و رنج فلسطینیان شده» و با ادامه وضع موجود غزه «به سرعت» به سمت قحطی پیش می‌رود. 

دفتر رسانه‌ای غزه در انتها خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای توقف سیاست گرسنگی عمدی در این منطقه شد.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری است، به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد و حجم عظیمی از کمک‌های بشردوستانه که شامل غذا و دارو می‌شود را مسدود می‌کند.

تا کنون بیش از ۳۷ هزار فلسطینی از ابتدای جنگ به شهادت رسیده‌اند و بیم آن می‌رود که با گسترش قحطی و بیماری، شمار شهدا به طور چشمگیری افزایش یابد. طبق تعریف قحطی، اگر ۲۰ درصد مردم با کمبود شدید غذا مواجه شوند یا یک سوم کودکان از سوء تغذیه حاد رنج ببرند یا دو بزرگسال به ازای هر ۱۰ هزار نفر بر اثر گرسنگی جان خود را از دست بدهند، در یک منطقه قحطی ایجاد شده است. در حال حاضر، بررسی‌ها نشان می‌دهد در نوار غزه هر سه آستانه قحطی ایجاد شده یا از آن فراتر رفته است.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما