شناسهٔ خبر: 67249473 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اطلاعات پرسنل یگان پهپادی اوکراین لو رفت

ایسنا

یک گروه هکری دست به انتشار محتوای پایگاه داده‌ای متشکل از اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ پرسنل نظامی اوکراینی از جمله اپراتورهای پهپادهایی زده است که دست به حمله به اهداف غیرنظامی می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وبگاه «راشا تودی» نوشت گروه هکری که خودش را با نام «هکرهای خشمگین روس انجام دادند» (RaHDit) معرفی کرده، این اطلاعات را روز سه‌شنبه فاش ساخته است.

داده‌های منتشر شده توسط این گروه هکری شامل اطلاعات پرونده‌های بالغ بر ۱۱۰۰ عضو نیروهای هوایی رباتیک کی‌یف است و در توصیف آنها نوشته شد: «کسانی که از هوا نارنجک به روی افراد ما می‌ریزند، اهداف را به واحد توپخانه ارائه می‌دهند و به غیرنظامیان در عمق پشت جبهه حمله می‌کنند.»

داده‌های افشا شده شامل عکس‌ها، شماره‌ تلفن، آدرس خانه، شماره سریال اوراق شناسایی، آدرس‌های پست الکترونیکی، لینک صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی و دیگر انواع اطلاعات شخصی می‌شوند.

تقریبا نیمی از افرادی که اطلاعاتشان افشا شده از اعضای هنگ ۳۸۳ هواپیماهای کنترل از راه دور هستند. گروه هکری RaHDit ادعا می‌کند فهرست کامل پرسنل این واحد را به دست آورده است. عمده اعضای این واحد مرد هستند اما نام چند زن هم در این هنگ که شامل یک آشپز و یک پزشک است، به چشم می‌خورد.

این واحد به عنوان مجری حملاتی با پهپادهای توپولف تو-۱۴۱ استریژ در مراحل اولیه جنگ اوکراین در نظر گرفته می‌شود. کی‌یف تعدادی از این هواپیماهای شناسایی بزرگ بال ثابت را تبدیل به پهپادهای دوربرد انتحاری کرد. پیشتر گزارش شد که یکی از آنها در مرکز شهر زاگرب، پایتخت کرواسی در مارس ۲۰۲۲ سقوط کرده اما رهبران این کشور عضو ائتلاف ناتو از اینکه کی‌یف را مستقیما مقصر این اتفاق بدانند، امتناع کردند.

طبق گزارش روزنامه «کومرسانت» هنگ ۳۸۳ همچنین مسوول حمله به یک فرودگاه نظامی در منطقه «ریازان» در دسامبر ۲۰۲۲ است که بر اساس اعلام بازرسان روسیه به مرگ سه نیروی روس و جراحت هفت تن دیگر انجامید.

دادگاهی در روسیه برای سرهنگ «سرگئی بوردنیوک» فرمانده این هنگ اوکراینی به صورت غیابی حکم بازداشت صادر کرده و او در روسیه تحت تعقیب است. تیم هکرهای مذکور اطلاعات پرونده او را نیز منتشر کرده‌اند.

نظر شما