شناسهٔ خبر: 67247666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رصد دقیق فعالیت ستادهای در خراسان شمالی/ قانون فصل‌الخطاب است

مسئولان خراسان شمالی در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات استان بر رصد دقیق فعالیت ستادهای انتخاباتی تاکید داشتند و قانون را فصل‌الخطاب فعالیت‌ها عنوان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری امروز _ سه شنبه بیست و نهم خرداد_ در همایش پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات، کشور و نظام را بیمه می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات رئیس جمهوری به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، افزود: انتخاب اصلح در انتخابات ضرورتی انکار ناپذیر است و مردم با آگاهی و شناخت در این عرصه بهترین انتخاب را داشته باشند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه در روند انتخابات به جای نقد شخصیت، نقد گفتمانی انجام شود، خاطرنشان کرد: نامزدها انتخابات و طرفداران آنان باید اخلاق را رعایت کنند و از توهین و تخریب بپرهیزند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ضمن قدردانی از تمام اقشار و جناح‌ها و کسانی که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش مشارکت کمک می‌کنند، اضافه کرد: حضور و دعوت به مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی یک عبادت سیاسی و ارزشمند است.

حجت الاسلام رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه طی سخنانی مشارکت حداکثری در انتخابات را مهم عنوان کرد و گفت: خروجی انتخابات ایجاد وحدت و انسجام ملی است و این مهم در صورتی محقق می‌شود که همه دست‌اندرکاران و مسؤلان انتخابات و ستادها قانون مدار و اخلاق مدار باشند.

وی تاکید کرد: بر اساس ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، رفتار ما باید در چهار چوب قانون و اخلاق باشد و اگر تعدی به قانون صورت بگیرد قطعاً دستگاه قضائی برخورد خواهد کرد.

سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی در این جلسه، پیشگیری از جرایم انتخاباتی و برخورد با تخلفات انتخاباتی را وظیفه کلی دستگاه قضائی در انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: قانون فصل الخطاب و مهمترین معیار، ملاک و مبنای اقدام و عمل است و همگان باید موازین قانونی مرتبط با انتخابات را رعایت کنند.

ایلالی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی دستگاه قضائی اتخاذ تدابیر بازدارنده و بکارگیری سازوکارهای نظارتی مبتنی بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: با برگزاری این جلسات هشدارها و تذکرات لازم داده شده و از تخلف انتخاباتی چشم‌پوشی نخواهد شد.

عابدین عابدی مقدم، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی نیز با تاکید بر اینکه کوچک‌ترین خطای تخلفی را هیأت‌های نظارت انعکاس کنند، گفت: با رعایت تقوا و قانون و با آگاهی کامل عمل شود.

عابدینی مقدم افزود: تمام روند برگزاری انتخابات در حال رصد است و در مسیر قانون و در مسیر درست با مشارکت حداکثری صورت خواهد گرفت.

نظر شما