شناسهٔ خبر: 67247265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

منشاء حریق بیمارستان قائم مشخص شد

رئیس سازمان آتش نشانی رشت، با بیان اینکه کانون آتش‌سوزی بیمارستان قائم شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است، گفت: یک تماس با سازمان گرفته شد و پس از دو دقیقه در محل حضور داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، شهرام مومنی با اشاره به تداوم حضور نیروها و کارشناسان آتش‌نشانی شهرداری رشت در محل وقوع حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم(عج)، اظهار کرد: کانون آتش‌سوزی شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است.

ایسنا نوشت: وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها همه ساله تاییدیه‌های ایمنی را دریافت و به روزرسانی می‌کنند، افزود: در سال جاری نیز جلسات مربوط به ایمنی را با ریاست بیمارستان برگزار کردیم و قرار شد که برخی از نواقص رفع شود، ضمنا هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت بیمارستان قائم را دارای حداقل ضوابط ایمنی از جمله سیستم اعلام حریق و خاموش کننده‌های دستی و فایر باکس نسبت به بیمارستان‌های دیگر دانست و متذکر شد: پروانه ساختمانی این بیمارستان در سال ۸۷ صادر شده و لذا در ویرایش جدید آیین نامه ایمنی، کلیه بیمارستان‌ها مکلف به تعبیه سیستم اطفاء حریق شده‌اند.

مومنی با اشاره به وضعیت مناسب‌تر این بیمارستان نسبت به سایر بیمارستان‌های رشت، تاکید کرد: همه بیمارستان‌ها دارای نواقصی هستند که در بررسی‌های سالانه برطرف می‌شوند.

وی منشاء حریق را در اتاقک یو.پی.اس و سرور دانست و تاکید کرد: آژیر آتش به صدا درآمده اما عدم انجام درست و به موقع عملیات اولیه‌ی اطفا توسط پرسنل و ترکیدگی باتری‌ها سبب آتش گرفتن کل اتاقک که در طبقه منفی بیمارستان قرار داشت، شده و شعله‌ها کل طبقه را در بر گرفته است.

رئیس آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه یک تماس با سازمان گرفته شد و پس از دو دقیقه در محل حضور داشتیم، اضافه کرد: با توجه به رفتار آتش، احتمال اطلاع‌رسانی با تاخیر به آتش‌نشانی وجود دارد.

۴۷۴۷

نظر شما