شناسهٔ خبر: 67238285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اولین تصاویر از حریق بیمارستان قائم رشت /۹بیمار در پی حریق جان باختند +اسامی

بیمارستان قائم رشت بامداد امروز دچار حریق گسترده شد و همچنان نیروهای آتش نشانی برای مهار و اطفاء حریق در محل هستند.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت که در محل حضور دارد در این رابطه گفت : آتش سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت خبر داد.

شهرام مومنی افزود : به سرعت تیم‌های عملیاتی از تمامی ۱۵ ایستگاه آتش نشانی رشت به همراه تمام مدیران و افسران ارشد این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی برای اطفا کامل حریق بیمارستان رازی رشت در محل حاضر هستند، افزود: تیم ها نسبت به مهار آتش و تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران اقدام کردند.

وی اظهار کرد: علت آتش سوزی اژ سوی کارشناسان در دست بررسی است.

آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت مهار شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: حریق بیمارستان قائم (عج) رشت به طور کامل مهار شد.

شهرام مومنی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی بیمارستان قائم‌ رشت که بامداد امروز دچار رخ داده بود اکنون کامل مهار شده است.

وی افزود با دریافت خبر آتش سوزی تیم های عملیاتی از تمامی ۱۵ ایستگاه آتش نشانی رشت به همراه کلیه مدیران و افسران ارشد این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تیم ها پس از حضور نسبت به مهار آتش و تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران اقدام کردند، افزود: این حریق کامل مهار شده و علت هم در دست بررسی است.

هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر گیلان نیز پیش از این گفته بود: ۱۵ مصدوم این حریق به مراکز درمانی منتقل شدند و هیچ کس به دلیل آتش سوزی فوت نکرده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در گفت‌وگو با مهر: حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

 آتش از طبقه زیر زمین آغاز شد، بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده بوسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

 تیم‌های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش‌ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده‌هایشان گردیدند.

هشت بیمار بیمارستان قائم در پی حریق جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح جزئیات مربوط به حادثه بامداد امروز بیمارستان قائم رشت و وضعیت مصدومان و جانباختگان آن گفت : هشت بیمار بیمارستان در این حادثه جان باختند.

دکتر محمدتقی آشوبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم(عج) رشت اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران را فوری و اضطراری در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفاء، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، اضافه کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش‌ عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: هشت نفر از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

وی بیان کرد: بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و سه نفر هم به بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

استاندار گیلان بامداد امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان قائم رشت که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد به سایر مراکز درمانیرشت منتقل شدند.

بیمارستان قائم (عج) رشت بامداد امروز (سه شنبه) دچار حریق شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت کامل مهار شد.

علت این حریق در دست بررسی است.

افزایش فوتی ها به ۹ نفر/ اسامی فوت شدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت

ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، محمدرضا اسدی، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده، لیلا جعفری/ ایرنا

پزشکی قانونی در حال بررسی اجساد حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت است

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: مرگ بیماران بیمارستان قائم رشت «قتل غیر عمد» تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در رابطه با حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت گفت: به محض وقوع حادثه دادستان مرکز استان به همراه یکی از معاونین در محل حضور پیدا کردند و از نزدیک موضوعات حقوق و قضایی حادثه را دنبال کردند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: تا کنون ۸ نفر از بیماران که در ICU بیمارستان بستری بودند، فوت کردند و ۱۲۰ نفر نیز به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند. پزشکی قانونی نیز در حال بررسی اجساد و بررسی علت تامه فوت است؛ که این موضوع جرم‌انگاری نیز شده است و قتل غیر عمد تلقی می‌شود.

وی گفت: علت وقوع حادثه با دستور قضایی توسط مسئولان امر از جمله آتش نشانی در حال بررسی است./ ایسنا

نظر شما