شناسهٔ خبر: 67237328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش سوزی بیمارستان بین المللی قائم رشت

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت از وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم این شهر خبر داد و گفت: پس از ۳ ساعت تلاش آتش نشانان حریق مهار شد.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اینکه آتش سوزی بیمارستان بین المللی قائم رشت ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد به دلیل نامعلوم به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد گفت: آتش نشانان از ۱۵ ایستگاه اتش نشانی رشت پس از حدود ۳ ساعت  آتش را  مهار و  بیماران را تخلیه اضطراری کردند.
 
انتقال بیش از ۱۴۰ بیمار به بیمارستان های معین رشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین بیمارستان  آغاز شد، گفت: بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده با ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

شهرام مومنی افزود : تیم های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار به محل امن منتقل شدند که از این تعداد ۱۱۰ بیمار با کمک نیروهای اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های معین سطح شهر رشت منتقل و ۳۲ بیمار هم سرپایی درمان شدند.

جان‌باختن تعدادی از بیماران بیمارستان قائم 

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جانباختگان حریق بیمارستان قائم رشت گفت:  ۸ بیمار در این حریق جان خود را از دست دادند که در جریان انتقال بیماران به مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، یکی دیگر از بیماران جان خود را از دست داد. 

به گفته آشوبی، ۲۸ نفر به پورسینا ۴۴ نفر به رازی هفت نفر به ولایت، ۱۸ نفر به حشمت، دو نفر به الزهرا، یک نفر به پیروز لاهیجان، ۱۰ نفر به بیمارستان پارس ویک نفر به آریا و سه نفر به صومعه سرا منتقل شدند.

اسامی فوت شدگان حادثه آتش‌سوزی بیمارستان رشت

۱.ابوطالب صادقی
۲.زهرا قربان شیرودی
۳. صغری صفری
۴.معصومه اصغرنیا
۵.محمد منتظری
۶.شهبانو راحت پیشه
۷. آسیه جعفرزاده 
۸.لیلا جعفری

حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از تاسیسات برق اضطراری شروع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس بررسی های اولیه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق یو. پی. اس و تاسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد و موضوع به صورت دقیق توسط کارشناسان در دست بررسی است.

<div id="video-display-embed-code_19451555"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8758608/19451555?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_19451775"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8758608/19451775?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما