شناسهٔ خبر: 67238399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۸ بیمار بیمارستان قائم در پی حریق جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح جزئیات مربوط به حادثه بامداد امروز بیمارستان قائم رشت و وضعیت مصدومان و جانباختگان آن گفت: ۸ بیمار بیمارستان در این حادثه جان باختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم (عج) رشت اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران را فوری و اضطراری در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفا، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: هشت نفر از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

آشوبی تصریح کرد: بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان‌های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و سه نفر هم به بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

استاندار گیلان نیز بامداد امروز در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان قائم رشت که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد به سایر مراکز درمانی رشت منتقل شدند.

شمار جان‌باختگان حریق بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید

به گزارش ایمنا، حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت ساعت ۱:۱۳ بامداد امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ اتفاق افتاد پس از ساعت‌ها تلاش نفس‌گیر ۱۲۰ آتش‌نشان مهار شد.

ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری در پی حریق بیمارستان قائم رشت جانشان را از دست دادند.

نظر شما