شناسهٔ خبر: 67314576 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۱ فقره تصادفات منجر به فوت در حوزه راه‌‎های مهاباد

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌ غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ فقره تصادفات منجر به فوت در حوزه راه‌های مهاباد ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

۱۱ فقره تصادفات منجر به فوت در حوزه راه‌‎های مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده پلیس راه آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد تصادفات فوتی آذربایجان‌ غربی در حوزه راه‌های استحفاظی شهرستان مهاباد رخ داده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ فقره تصادفات منجر به فوت در حوزه راه‌های مهاباد ثبت شده که در این ارتباط ۱۶ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

سرهنگ رضا پناهی‌مقدم افزود: در خرداد ماه گذشته هم در حوزه مهاباد چهار فقره تصادف منجر به فوت شامل ۱۱ درصد کل استان، ۳۴ فقره تصادفات جرحی شامل هفت درصد استان و ۵۱ نفر مجروح نیز شامل هشت درصد کل استان در حوزه این شهرستان ثبت شده است.

سرهنگ پناهی‌مقدم اظهارکرد: در طول یک ماه گذشته هم در حوزه شهرستان مهاباد هشت نفر در تصادفات رانندگی جان باختند که ۱۷ درصد فوتی‌های استان را شامل می‌شود.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌ غربی، با بیان اینکه سرعت غیر مجاز علت اصلی تصادفات ثبت شده در این محورهاست، گفت: نبود خط‌کشی، شانه‌های خاکی، شیب‌های تند و کم عرض و عدم حفاظ پل و ایمنی جاده از جمله ضعف‌های حوزه راه مهاباد گزارش شده است.

سالانه حدود ۵۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌ غربی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۱۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می‌شوند.

نظر شما