شناسهٔ خبر: 67245936 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«شمیم خدمت»؛ اولویت برنامه‌های بقاع متبرکه در سال ۱۴۰۳

لیلا امیدی

سازمان اوقاف و امور خیریه در چند سال اخیر، طرح شمیم خدمت را تدوین و به بقاع متبرکه ابلاغ کرده که نتایج خوبی نیز در ارتقای کارکرد اجتماعی و نقش خدمت‌رسانی بقاع متبرکه درپی داشته است. این طرح در سال جاری به عنوان یکی از طرح های اولویت‌دار بقاع متبرکه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دغدغه‌مندی برای توانمندسازی و توجه به اشتغال افراد کم‌برخوردار تحت پوشش بقاع متبرکه، امری مقدس و ارزشمند است. تا آنجا که مقام معظم رهبری تلاش برای رفع بیکاری را همچون دفاع مقدس دانسته و انتظار دارند مسئولان نیز با این نگاه نسبت به آن اهتمام داشته باشند. ایشان بارها در سال های گذشته بر نقش اماکن متبرکه بر تولید و اشتغال خانگی وکارگاه های کوچک تاکید و در سال جدید نیز به نقش بی‌بدیل مردم اشاره و شعار سال را نیز جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند. در راستای این خدمت مقدس، سازمان اوقاف و امور خیریه در چند سال اخیر، طرح «شمیم خدمت» را تدوین و ابلاغ کرد که نتایج خوبی نیز در ارتقای کارکرد اجتماعی و نقش خدمت‌رسانی بقاع متبرکه درپی داشته است. با تایید و تاکید ریاست سازمان اوقاف بر اجرای هرچه بهتر آن، این طرح در سال جاری به عنوان یکی از طرح های اولویت‌دار بقاع متبرکه خواهد بود.

توانمندسازی افرادکم برخوردار و بهره مندان بقاع متبرکه، ایجاد نشاط فردی و اجتماعی با تقویت روحیه خودباوری، ایجاد حس تعاون، همدلی و مشارکت اجتماعی و ایجاد بستر مناسب برای تبلیغ عملی و غیر مستقیم معارف اسلامی از اهداف این طرح است.

مخاطب اجرای این طرح تمامی بقاع شاخص سطح یک و دو هستند. درصورت عدم امکان اجرای این طرح در یکی از بقاع شاخص استان، بقعه جایگزین آن در نظر گرفته می‌شود.  
هر کدام از بقاع مجری طرح با راه انداختن بازارچه (حداقل یک بار در ماه) زمینه فروش محصولات تولیدی را برای بهره مندان طرح فراهم می‌کنند. بدیهی است ظرفیت اجرای مراسمات مذهبی برای عرضه و فروش محصولات تولیدی شمیم خدمت یکی از بهترین فرصت هایی است که می توان از آن استفاده کرد.

همچنین طرح شمیم خدمت می تواند بخش عمده ای از نیازهای بقاع متبرکه در زمینه محصولات غذایی مورد نیاز در برنامه ها و مراسمات مذهبی و همچنین جانمایی در بسته های معیشتی قراردوازدهم، را تامین کند.

انتهای پیام

نظر شما