شناسهٔ خبر: 67245852 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیشکسوت استقلال داغ جواد نکونام را تازه کرد

پیشکسوت استقلال معتقد است که دلیل از دست رفتن قهرمانی حواشی زیاد دور تیم بود.

صاحب‌خبر -

برخلاف بسیاری از استقلال ی‌ها میثم بائو بازیکن سال‌های دور این تیم، اشتباهات داوری را مانع قهرمانی استقلال ندانسته و معتقد است شاگردان نکونام قهرمانی را با اشتباهات خود از دست دادند. بائو به رغم اینکه موافق ماندن نکونام است اما تنش‌های این مربی را زیاد می‌داند.

این لیگ خالی از سوپر استار است

او در واکنش به این موضوع که مشکل استقلال نداشتن ستاره است، گفت: «در سال‌های قبل ستاره‌هایی مثل طارمی و نفرات دیگری داشتیم که از لیگ رفتند اما در حال حاضر ستاره‌ای در لیگ برتر نداریم که بخواهیم به استقلال بیاوریم. با یک نگاه می‌بینید که سوپراستار و پدیده ای در لیگ نداریم که در نقل و انتقالات سرش دعوا باشد که حالا استقلال بخواهد او را جذب کند. فوتبال این روزها تیمی شده است و سرمربی و مدیریت خیلی بیشتر از بازیکن تأثیرگذار هستند. استقلال فصل قبل 5-6 بازیکن خوب داشت که در جام جهانی هم حضور داشتند. نمی‌شود گفت تیمی که تا لحظه آخر در صدر جدول بوده، بازیکنان خوبی ندارد؛ اتفاقاً فکر می‌کنم تیم نکونام از نظر بازیکن مشکلی نداشت.»

استقلال خودش قهرمانی را از دست داد

بائو معتقد است استقلال نه با اشتباهات داوری که به‌خاطر اشتباهات خود قهرمانی را از دست داده است: «از این قبیل اشتباهات داوری پیش می‌آید. قهرمانی دست خود استقلال بود و اگر نساجی را می‌برد، سرنوشت قهرمانی‌اش به اما و اگر نمی‌افتاد و داستان فرق می‌کرد. اگر VAR به فوتبال ایران بیاید خیلی از این حرف و حدیث‌ها را از بین می‌برد. با این تبانی و فسادهایی که در فوتبال ایران وجود دارد، اگر هوشیار بودیم هرچه سریع‌تر VAR را ‌به ایران می‌آوریم تا حق به حقدار برسد.»

 میثم بائو

نکونام حواشی را کم کند و بماند

بائو به رغم اینکه موافق ماندن نکونام در استقلال است، معتقد است او باید تنش‌هایش را کم کند: «این روزها همه براساس منافع شخصی خود حرف می‌زنند. هرکسی با نکونام رفیق است از او حمایت می‌کند و هرکسی نیست، می‌گوید باید برود. سرمربی‌ای که توانسته تیم را تا آخرین لحظات در صدر جدول نگه دارد باید بماند اما به شرطی که رفتارش را تغییر داده و حرفه‌ای‌تر عمل کند. نکونام به جای اینکه تمام تمرکزش را روی حواشی و تیم‌های دیگر بگذارد، باید روی تیم خود تمرکز کند. برخلاف عده‌ای من براساس منافع استقلال صحبت می‌کنم و معتقدم که در این مقطع هیچ کسی بهتر از نکونام نیست چون او شناخت کافی روی تیم و بازیکنان دارد. بنابراین باید بماند اما نیاز است تنش‌ها و حاشیه‌هایش را کم کند؛ تیمی که در صدر جدول است نیازی به این همه تنش ندارد.»

 

نظر شما