شناسهٔ خبر: 67277081 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پاداشی که تراکتور و سپاهان را وسوسه نمی‌کند! (عکس)

همزمان با اعلام جوایز لیگ نخبگان، کنفدراسیون فوتبال آسیا از پاداش تورنمنت سطح دوم قاره نیز رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ای اف سی امسال علاوه بر تورنمنت لیگ نخبگان، لیگ قهرمانان آسیا دو را هم در دستور کار خود خواهد داشت که با حضور پررنگ نمایندگان کشورهای سطح پایین و همچنین سهمیه اندک کشورهای مدعی برگزار خواهد شد.

ایران در این رقابت‌ها یک سهمیه خواهد داشت که به تراکتور تعلق یافته، اما در صورت شکست سپاهان در پلی آف لیگ نخبگان مقابل شباب الاهلی یا الغرافه، سهمیه دوم نیز به ایران می‌رسد.

ای اف سی اعلام کرده که حداقل پاداش برای 32 تیم حاضر در این مسابقات 300 هزار دلار خواهد بود که بیشتر از 15 میلیارد تومان است. این عدد معادل یک بازیکن ترکیب اصلی تراکتور است و به عبارتی صعود به لیگ قهرمانان، قرارداد یکی از بازیکنان تراکتور را تامین می‌کند.

2045632

 در صورت صعود به یک هشتم نهایی 80 هزار دلار، یک چهارم نهایی 160 هزار دلار و نیمه نهایی 240 هزار دلار به این تیم‌ها می‌رسد. به عبارتی حضور در جمع چهار تیم برتر جایزه 780 هزار دلاری (کمتر از 50 میلیارد تومان) را به همراه خواهد داشت.

حضور در فینال یک میلیون دلار و قهرمانی هم دو میلیون دلار پاداش جداگانه می‌دهد که البته کسب آنها کار چندان آسانی برای تراکتور نخواهد بود. در بهترین حالت تراکتور یا سپاهان رقمی در حدود چهار میلیون دلار تصاحب خواهند کرد که معادل 240 میلیارد تومان است.

البته که این رقم بخش قابل توجهی از بودجه این دو تیم را تشکیل می‌دهد اما ساختار مالی این دو باشگاه به شکلی است که احتمالا این عدد آنها را وسوسه نمی‌کند و مدیران باشگاه به دنبال کسب سهمیه نخبگان و چشمک به جوایز میلیون دلاری این تورنمنت خواهند بود.

نظر شما