شناسهٔ خبر: 67276938 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دژاووی تابستانی با واکنشی متفاوت؛

جدایی بیرانوند شاید با خشم و کینه: چیزی شبیه زندگی!

جدایی تکراری و یک طرفه بیرانوند می‌تواند روی بدی از فوتبال که خود زندگی و شاید چیزی فراتر از آن است را نشان بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در لیگ بیست و سوم در شرایطی بسیار سخت و شاید باور نکردنی صدر جدول را از رقیب سنتی ربود و قهرمان لیگ برتر شد. با این حال همانند فصل گذشته و پس از قهرمانی، استرس و جنجال خیلی زود سراغ مدافع عنوان قهرمانی آمد.

شاید تابستان گذشته پرسپولیس بیشتر از اینکه یک خرید فوق‌العاده و به اصطلاح بمب نقل و انتقالاتی داشته باشد، مشغول خنثی کردن بمب استقلال در مورد جذب علیرضا بیرانوند بود و حالا انگار پرسپولیسی‌ها در یک دژاووی تابستانی هستند؛ البته با یک پایان نامعلوم.

درحالی که بیرانوند یک روز بعد از قهرمانی در مصاحبه‌اش گفت تمام داستان‌های رفتنش در سال پیش برای این بوده که مدیریت پرسپولیس به خودش بیاید و همچنین پس از بازی ازبکستان گفته بود بندی برای فسخ ندارد، قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد تا شوک جدید و البته تکراری را به وجود بیاورد‌.

2045592

البته این بار تکرار این خبر در مورد بیرانوند یک تفاوت بزرگ داشت و هواداران پرسپولیس به جای بهت و ناراحتی و خرده گرفتن از باشگاه، از دروازه‌‌بان خود خشمگین شدند و واکنش تندی نشان دادند که شاید برای خود این دروازه‌بان هم دور از انتظار بوده باشد.

بارها این جمله گفته شده که فوتبال خود زندگی است. به طبع یک بخش جدانشدنی از زندگی هم جدایی است و فوتبالی‌ها بارها این جدایی را در طول سال‌های دنبال کردن این ورزش پرهیجان چشیده‌اند. با این حال در طول زندگی نیز نحوه این جدایی‌ها می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. گاهی پایان‌ها به خشم و تنفر گره می‌خورند و گاهی همه چیز دوستانه تمام می‌شود‌.

پرسپولیس طی هشت فصل اخیر مدعی قهرمانی بوده و هفت بار قهرمان شده و در طول این سال‌ها جدایی‌های زیادی را نیز تجربه کرده و حتی برخی بازیکنان مثل بیرانوند پس از جدایی شانس بازگشت به تیم محبوب‌شان را پیدا کرده‌اند.

2045591

اینکه دروازه‌بانی مثل علیرضا بیرانوند در پی درآمدزایی بیشتر و پیشرفت مالی باشد یک موضوع منطقی است و حتی زمانی که او برای لژیونر شدن ساز جدایی کوک کرد و راهی بلژیک شد نیز هواداران پرسپولیس او را درک کردند و هنگام بازگشت در لیگ بیست و دوم با آغوش باز پذیرای او شدند.

با این حال نحوه برخی جدایی‌ها و فسخ‌های یک‌طرفه می‌تواند هواداران را بسیار خشمگین کند به حدی که آنها تمام روزهای خوب را پشت سرشان رها کنند و فقط به کینه به وجود آمده بیندیشند. در این شرایط نیز احتمالا آن بازیکن به هوادارانی که روزی مقابل آنها احترام نظامی گذاشته یا ابراز احساسات کرده، لقب‌هایی چون "بی‌معرفت" و "خوش استقبال بد بدرقه" را اطلاق کند.

علیرضا بیرانوند با شش قهرمانی به عنوان گلر در پرسپولیس دست نیافتنی است و یک مهره کلیدی در اوج‌گیری دوباره سرخ‌ها بوده اما ممکن است طی روزهای آنها جای تمام تشویق‌ها، مدال‌ها و مصاحبه‌های احساسی در ستایش هواداران را کینه و ناراحتی بگیرد و پرسپولیس نیز راه خود را با گلری جدید ادامه دهد.

نظر شما