شناسهٔ خبر: 67245586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جابجایی ۸۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان فارس

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن تشریح عملکرد ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم در حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از جابه‌جایی ۸۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان به کل کشور طی این مدت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محسن عمادی ضمن تشریح عملکرد 1000 روزه دولت سیزدهم در حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از جابه‌جایی 83 میلیون تن کالا از مبدأ استان به کل کشور طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: حدود 2 میلیون تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان فارس در این مدت جابجا شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به طرح‌های مختلف حمل و نقل مسافر در طول سال گفت: 27 میلیون نفر مسافر طی فعالیت یک هزار روزه دولت سیزدهم از مبدأ این استان جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به نقش ارتقای فرهنگ ترافیکی عنوان کرد: در طول فعالیت دولت پربرکت سیزدهم، تعداد 35 هزار راننده بخش حمل و نقل، آموزش‌های لازم را گذراندند و با توجه به شرایط ویژه مدارس حاشیه راه ها، ضمن ارتقای ایمنی فیزیکی مدارس 35 هزار و 400 دانش آموز، آموزش ترافیکی دیدند.

عمادی با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر اصلاح و تسهیل گری در صدور مجوز‌ها گفت: در استان فارس 14 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به بهره برداری و 102 موافقت اصولی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی صادر و 15 مجتمع نیز در حال ساخت است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اهمیت بررسی فنی خودرو‌های سنگین گفت: در دولت سیزدهم 5 مجوز جدید مراکز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین صادر شده است.

وی در خصوص هوشمندسازی راه‌ها عنوان کرد: در طول دولت سیزدهم 70 سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای جلوگیری مهاجرت از روستا گفت: در طول فعالیت 1000 روزه دولت سیزدهم 205 کیلومتر راه روستایی جدید ساخته شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن تشریح سایر اقدامات مؤثر صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: یک سامانه توزین حین حرکت به سامانه‌های موجود اضافه و 5 پل عابرپیاده در محور‌های برون شهری توسعه و احداث شد.

عمادی در خصوص ارتقای ایمنی راه‌ها عنوان کرد: در دولت سیزدهم 174 نقطه پرتصادف در استان اصلاح و یا رفع شده و همچنین 23500 کیلومتر از شبکه راه‌ها ایمن سازی و 17600 کیلومتر خط کشی محور‌ها اجرا شده است.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی متعدد و تردد مستمر و سنگین در بسیاری از محور‌های فارس گفت: در طول فعالیت 1000 روزه دولت سیزدهم 619 دستگاه ابنیه فنی راه‌ها احداث و یا مقاوم سازی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن تأکید بر تنوع آب و هوایی در استان و عملیات‌های مختلف راهداری در فصول مختلف سال تصریح کرد: 41 هزار کیلومتر عملیات راهداری زمستانی شامل برف روبی، نمک پاشی و... اجرا شد و 20 دستگاه ماشین آلات راهداری به ناوگان راهداری استان اضافه شد.

انتهای پیام/424/.

نظر شما