شناسهٔ خبر: 67245060 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ملک‌نیا:

محدودیتی برای حمایت از فناوران در دانشگاه آزاد وجود ندارد

مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که هیچ‌گونه محدودیت برای حمایت از فناوران دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگروه «اجرایی شدن دستورالعمل‌های مربوط به جهاد علمی» با حضور مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، نماینده مرکز شهید فهمیده استان بوشهر، مسئولان پژوهشی سپاه امام صادق(ع)، نیروی دریایی، نیروی انتظامی و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با قدردانی از رویکرد مناسب پژوهشی و تعاملی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با نهادهای برون‌دانشگاهی و اشاره به برگزاری رویدادهایی همچون عصر امید عسلویه و پیش‌رویداد عصرامید دریایی گفت: برنامه‌های اجرا شده در این خصوص و اقدامات پس از آن، نویدبخش این مهم است که رسالت‌های مدنظر دانشگاه آزاد اسلامی در این استان در مسیر صحیح خود قرار گرفته است.

لاله ملک‌نیا با تأکید بر جاری کردن اهداف جهاد علمی در کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی، متذکر شد: ظرفیت‌های متعدد استان بوشهر و اقدامات پیشرو و چندجانبه دانشگاه این استان، سبب شد تا استان بوشهر در اولویت برنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه قرار داشته باشد.

وی با اشاره به برقراری ارتباط میان نهادهای متولی و درخواست‌کننده با فناوران و شرکت‌های فناور به صورت جدا و بدون حضور و حمایت دانشگاه‌ها در پیش از این، گفت: در موضوع جهاد علمی، این موضوع به خوبی دیده شده و با شفاف‌سازی مسیر ارائه موضوع تا حل مسئله، چالش‌ها برطرف شده است.

مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تازه بودن دستورالعمل‌های جهاد علمی، یادآور شد: تاکنون ۲۵ محور اصلی برای فعالیت‌های فناوران دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و ۳۵ عنوان کلی به همراه زیرعنوان‌های مربوطه نیز ابلاغ شده است.

ملک‌نیا، هدف خود را از حضور در استان بوشهر به‌عنوان نماینده دانشگاه یک مسئله اساسی برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد تعامل میان دانشگاه و جامعه و صنعت را یک رسالت برگزیده و ابتدا دنبال شکل‌گیری ارتباط و سپس تقویت و استمرار آن با تمامی نهادهای اثرگذار برای رشد و اعتلای کشور است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه محدودیت برای حمایت از فناوران دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسئله مهم، انجام خدمت برای مردم و کشور است. گستردگی، شبکه‌ای و یکپارچه بودن دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیتی است که در کمتر مراکز علمی کشور وجود دارد، چراکه چالش‌های یک نهاد و سازمان، چالش برای تمامی فناوران دانشگاه آزاد اسلامی در کشور خواهد بود و ظرفیت و توان علمی و تجهیزاتی کشور برای حل چالش در اختیار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح طرح پویش و پایش دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در طرح پویش، دانشجویان با کمترین هزینه با حضور در صنایع، ضمن انجام فعالیت برای صنعت، به نوعی آموزش‌های لازم را برای جذب در صنایع پس از فراغت از تحصیل دریافت می‌کنند که این به نوعی سرمایه‌گذاری برای صنایع با کمترین هزینه خواهد بود.

ملک‌نیا افزود: در طرح پایش نیز موضوعات موردنیاز صنایع و جامعه به‌صورت طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه توسط استادان و دانشجویان بدون پرداخت هزینه‌های سنگین و تنها در قالب حمایت از طرح، انجام می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما