شناسهٔ خبر: 67244319 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آخرین جزییات از آتش سوزی بیمارستان قائم رشت/ ۸ نفر جان باختن... -

اقتصاد ایران: رشت- بیمارستان قائم (عج) رشت بامداد امروز سه شنبه دچار آتش سوزی شد که در این حادثه تاکنون ۸ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و علت حادثه در دست بررسی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بامداد روز سه شنبه بیمارستان قائم (عج) رشت دچار حادثه آتش سوزی شده که از همان ساعات ابتدایی نیروهای آتش نشانی، امداد و خدماتی برای مهار آتش سوزی وارد عمل شدند.

این بیمارستان ۲۵۰ تخت فعال داشته که در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند از این تعداد ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بوده‌اند.

همزمان با وقوع آتش سوزی بیماران از این بیمارستان به سایر بیمارستان‌های شهر رشت منتقل شدند. این آتش سوزی بعد از چهار ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی مهار شد.

متأسفانه تاکنون و بر اساس آخرین آمارها ۸ نفر از بیماران که بیشتر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند جان خود را از دست دادند.

توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در باره حادثه

در این ویدئو توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص حریق بیمارستان قائم رشت و جان باختن ۹ نفر در این حادثه را مشاهده می‌کنید.

۸:۳۰ جان باختن ۸ نفر در حادثه آتش سوزی

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح سه شنبه با اشاره به آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت اظهار کرد: متأسفانه تاکنون ۸ نفر از بستری شدگان این بیمارستان بر اثر حریق به وقوع پیوسته جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه علت این حریق از سوی آتش نشانی و پزشکی قانونی گیلان در دست بررسی قرار دارد، افزود: تا روشن شدن موضوع علت پیش داوری نمی‌کنیم و به محض بررسی دقیق از سوی مراجع ذیصلاح مطلب به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

۷:۳۴ تصاویری از آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

تصاویری اختصاصی مهر از جزئیات آتش سوزی و حضور مسؤولان در بیمارستان بین المللی قائم (عج) رشت را مشاهده می‌کنید.

۶:۵۹ دستور ویژه استاندار گیلان برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان

آخرین جزییات از آتش سوزی بیمارستان قائم رشت/ ۸ نفر جان باختند

اسدالله عباسی در پی وقوع حریق در بیمارستان قائم (عج) رشت در محل حادثه آتش سوزی حاضر و در جریان موضوع قرار گرفت و پیگیر وضعیت حادثه دیدگان و مجروحان این آتش سوزی شد.

استاندار گیلان به محض حضور در محل حادثه در جریان آخرین اقدامات اطفای حریق و چگونگی انتقال بیماران به مراکز درمانی قرار گرفت و در همین راستا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز دستوراتی را صادر کرد.

استاندار گیلان در این بازدید گفت: بررسی ابعاد مختلف این حادثه و علت وقوع حریق در بیمارستان قائم (عج) رشت در دستور کار نهادهای امدادی و آتش‌نشانی قرار گیرد.

وی همچنین با حضور در بیمارستان‌های پورسینا، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از تعدادی بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم (عج) به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.

۶:۲۶ اعزام ۱۲۰ آتش نشان به بیمارستان قائم رشت

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بیشتر حریق بیمارستان قائم (عج) رشت اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

مؤمنی با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین آغاز شد، افزود: بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده بوسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جستجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم‌های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش‌ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده‌هایشان گردیدند.

اعزام ۱۲۰ آتش نشان برای اطفای حریق بیمارستان قایم رشت

این مسؤول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد از بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو داشتیم که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شأن هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و… در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش‌های بی دریغ تیم‌های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاهاً دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که بحمدا… حالشان خوب است.

۵:۲۴ آخرین اطلاعات درباره آتش سوزی بیمارستان قائم

محمد تقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تخلیه کامل بیمارستان قائم رشت از بیماران بستری و انتقال همه آن‌ها به بیمارستان‌های دیگر خبر داد و اظهار کرد: این بیمارستان ۲۵۰ تخت فعال داشته است.

وی افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

آشوبی گفت: تمامی بیماران از محل بیمارستان حریق نجات یافته و یا به صورت سرپایی ترخیص و در صورت نیاز به ادامه درمان به بیمارستان‌های سطح رشت منتقل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیمارستان‌های رشت میزبان بیماران اعزامی هستند، گفت: تا ساعت ۴ بامداد ۸۴ بیمار به بیمارستان‌های رشت منتقل شده‌اند.

۴:۳۵ وقوع آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت

آخرین جزییات از آتش سوزی بیمارستان قائم رشت/ ۸ نفر جان باختند

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر از اعلام بروز آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت رأس ساعت ۱.۱۳ دقیقه سه شنبه خبر داد و اظهار کرد: سریعاً تیم‌های عملیاتی از تمامی ۱۵ ایستگاه آتش نشانی رشت به همراه کلیه مدیران و افسران ارشد این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

وی مهار آتش سوزی در بیمارستان را با توجه به حضور بیماران ویژه اعلام داشت و گفت: تیم‌های عملیات در حال برگزاری مهار آتش تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران هستند.

مؤمنی تصریح کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی بوده و اطلاعات تکمیلی ارسال خواهد شد.

نظر شما