شناسهٔ خبر: 67237419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس آتش نشانی رشت عنوان کرد؛

اعزام ۱۲۰ آتش نشان برای اطفای حریق بیمارستان قائم رشت

رشت- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به اینکه حریق بیمارستان قائم(عج) از طبقه زیرزمین آغاز شده بود، گفت: برای مهار آتش سوزی ۱۲۰ آتش نشان و ۳۶ خودرویی اطفایی اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بیشتر حریق بیمارستان قائم (عج) رشت اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

مؤمنی با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین آغاز شد، افزود: بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده بوسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جستجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم‌های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش‌ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده‌هایشان گردیدند.

اعزام ۱۲۰ آتش نشان برای اطفای حریق بیمارستان قایم رشت

این مسؤول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد از بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو داشتیم که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شأن هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و… در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش‌های بی دریغ تیم‌های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاهاً دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که بحمدا… حالشان خوب است.

نظر شما