شناسهٔ خبر: 67243867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

کتابخانه های مساجد نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند

چگنی نژاد به فعالی بیش از 120 کتابخانه مساجد اشاره کرد و گفت: کتابخانه های مساجد نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان از لرستان، محمد چگنی نژاد، در دیدار با مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان گفت: 500 کانون فرهنگی هنری عمومی و 38 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مساجد لرستان فعالیت دارند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: در استان لرستان بالغ بر 120 کتابخانه مسجد راه اندازی شده است که 74 کتابخانه مخزن دار و 47 کتابخانه باز هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه های مساجد از نظر نرم افزاری، کتاب و ترمیم کتاب نیازمند تقویت و بروز رسانی هستند.

چگنی نژاد به ظرفیت کتابخانه مساجد اشاره کرد و گفت: کتابخانه های مساجد، زیرساخت محله محوری در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب عموم مردم بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد هستند.

وی به امضای تفاهم نامه مشترک کانون مساجد با امور کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و  ادامه داد: اینکه این تفاهم نامه بر مبنای استفاده از ظرفیت های مشترک طرفین است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای ایجاد ارتباط و تعامل و بهره مندی طرفین از ظرفیت و توامندی ها به منظور هم افزایی و تقویت شاخص های مورد نیاز جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرایی شده است.

 وی مشارکت در اجرای طرح های فرهنگی و هنری، تقویت برنامه ها، تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی، استفاده از ظرفیت کانون های مساجد و مشارکت و برگزاری دوره های آموزشی ارتقا دانش و بینش مخاطبان کانون ها را بخشی دیگر از زمینه های همکاری یاد شده در این تفاهم نامه عنوان کرد.

گفتنی است،  تفاهم نامه همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان، به مدت یکسال در دو نسخه و 7 ماده به امضای محمد چگنی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان و اسفندیار علیزاده مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد رسیده است.

این تفاهم نامه به منظور ارتقا و توسعه ظرفیت ها و توانمندی های اجرایی طرفین در حوزه های مختلف مذهبی، علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در زمینه اجرای برنامه های مورد نیاز در سطح شهر خرم آباد با همکاری و بهره گیری متقابل و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی ها در حوزه های مختلف و بکارگیری آنها در مساجد به عنوان پایگاه های معرفتی نظام امضا شده است.

نظر شما