شناسهٔ خبر: 67249464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ساماندهی بیش از ۱۰۰ کتابخانه مساجد لرستان

حوزه/ مدیرکل امور کتابخانه های عمومی لرستان از ساماندهی بیش از ۱۰۰ کتابخانه مسجد استان لرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی لرستان امروز در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، اظهار داشت: کتابخانه‌های مساجد ظرفیت بزرگی در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مردم جامعه هستند.

وی، با بیان اینکه سیاست محوری اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان این است که کتاب در دسترس عموم قرار گیرد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه‌های مساجد ظرفیتی در راستای تحقق این مهم محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به اهمیت تقویت کتابخانه‌های مساجد، خاطرنشان کرد: با مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در گام نخست، وضعیت ۱۱۰ کتابخانه مسجد استان ساماندهی خواهد شد.

وی ابراز کرد: همچنین در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، به دنبال راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه ساز در استان لرستان هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، از اجرای طرح آموزش کتابداران مساجد خبر داد و گفت: برخی از کتابخانه‌های مساجد نیاز به نوسازی و تجهیز امکانات دارد که برای انجام این امر در حال برنامه ریزی هستیم.

حجت الاسلام سبزیان، با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان و ستاد کانون‌های مساجد استان، اظهار کرد: این تفاهم نامه فرصتی است که موانع و مشکلات کتابخانه‌های مساجد شناسایی و با تعامل و هم افزایی نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: امید می‌رود امضای این تفاهم نامه‌ها، باعث نمود بیشتر فعالیت‌ها شده و بسیاری از افراد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی و ترویج فعالیت‌های فرهنگی سوق داده شوند.

در ادامه چگنی نژاد مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ارتقای کتابخانه‌های مساجد، بستر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت کتابخانه‌های مساجد، یادآور شد: ارتقای کتابخانه‌های مساجد، بستر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، با اشاره به فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مساجد لرستان، خاطرنشان کرد: در استان لرستان بالغ بر ۱۲۰ کتابخانه مسجد راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع کتابخانه‌های مساجد استان لرستان، ۷۴ کتابخانه مخزن دار و ۴۷ کتابخانه باز هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های مساجد، زیرساخت محله محوری در راستای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب عموم مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد هستند.

وی گفت: کتابخانه‌های مساجد از نظر نرم افزاری، کتاب و ترمیم کتاب، نیازمند تقویت و بروز رسانی هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه این تفاهم نامه بر مبنای استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین است، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای ایجاد ارتباط و تعامل و بهره‌مندی طرفین از ظرفیت و توانمندی‌ها به منظور هم افزایی و تقویت شاخص‌های مورد نیاز جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرایی شده است.

چگنی نژاد، مشارکت در اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری، تقویت برنامه‌ها، تبیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی، استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد و مشارکت و برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقا دانش و بینش مخاطبان کانون‌ها را بخشی از زمینه‌های همکاری یاد شده در این تفاهم نامه برشمرد.

براساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، به مدت یکسال در دو نسخه و ۷ ماده به امضای محمد چگنی نژاد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان و مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی استان لرستان رسیده است.

انتهای پیام. /

نظر شما