شناسهٔ خبر: 67243656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

پویش لقمه میلیونی آغاز شد / مشارکت هر فرد از هر خانواده در اطعام مهمونی ده کیلومتری غدیر

دبیر پویش لقمه میلیونی گفت: در پویش لقمه میلیونی قرار است مردم به صحنه ایفای نقش در جشن مهمونی ده کیلومتری وارد شوند به طوری‌ که هر فرد یک نقش را در بحث اطعام روز غدیر برعهده بگیرد.

صاحب‌خبر -

جواد واعظی، دبیر پویش مردمی لقمه میلیونی در گفتگو با خبرگزار بسیج از سپاه تهران بزرگ با اشاره به جزئیات این پویش گفت: هرسال به مناسبت عید سعیدغدیر جشنی تحت عنوان جشن ده کیلومتری عید غدیر در تهران برگزار می‌شود که سال گذشته با توجه به حجم بزرگ این جشن و حضور گسترده مردم دغدغه‌ای در ما ایجاد شد که چطور می‌شود به غیر از مواکب و افرادی که به صورت حرفه‌ای در بحث اطعام فعالیت دارند بتوانیم بقیه مردم و تک تک خانواده‌ها را در این جشن سهیم کنیم، اینجا بود که پویش لقمه میلیونی به ذهن ما رسید.

وی افزود: ما جمعی از بچه‌های گروه‌های جهادی دانشجویی و ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر بودیم که این ایده به ذهنمان رسید وسال گذشته به عنوان سال اول شروع پویش موفق شدیم ۶ هزار خانواده را درگیر و سهیم در این موضوع کنیم و ۶۰۰ هزار لقمه تهیه شده توسط خانواده‌ها در مهمانی ده کیلومتری توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای پویش لقمه میلیونی در جشن عید غدیر پیش رو تصریح کرد: امسال دنبال این هستیم که بتوانیم این کار را گسترش دهیم و آدم‌های بیشتری را در پویش لقمه میلیونی سهیم کنیم.

واعظی در همین رابطه ادامه داد: سال گذشته در هفت نقطه تهران لقمه‌ها را از مردم تحویل می‌گرفتیم، امسال انشالله درحال پیگیری هستیم که بتوانیم به ۵۰ نقطه آن را افزایش دهیم، به صورتیکه وقتی مردم لقمه‌های خود را آماده می‌کنند در این ۵۰ نقطه تهران به دست ما برسانند، همچنین مردم می‌توانند خودشان در روز مهمانی ده کیلومتری به غرفه‌های ما که در هر ۵۰۰ متر در طول مسیر تعبیه شده است برسانند و تحویل توزیع کنندگان ما دهند.

دبیر پویش مردمی لقمه میلیونی با اشاره به فلسفه شکل گیری این پویش گفت: ایده اصلی پویش لقمه میلیونی دنبال این بود که مردم را از میدان استفاده به صحنه ایفای نقش در این کار بیاورد به طوری‌که مردم صرفا در اتفاق جشن غدیر مخاطب نباشند و خودشان وارد میدان کنش شده و یک نقشی را بر عهده بگیرند.

وی افزود: افق ما این است که در بلند مدت نه تنها در جشن عید غدیر بلکه در کنش‌های مختلف انقلاب اسلامی مردم درعملیات‌های بزرگ با همکاری یکدیگر و نقش آفرینی‌های کوچک خود بتوانند  به صورت جمعی کار‌های بزرگی را رقم بزنند.

واعظی در ادامه گفت: برخی مراکز را هم در سطح شهر آماده کرده‌ایم  که  موقعیت آن‌ها در کانال‌ها و سایت پویش به نشانی www.ghadiryar.ir  اطلاع رسانی می‌شود، کار این مراکز این است که  مردمی که شاید در منزل فضا و شرایط کار را نداشته باشند و می‌خواهند در جمع‌های دیگر کمک کنند به این مراکز رفته و همکاری کنند با جمع‌های بزرگتر.

دبیر پویش لقمه میلیونی در پایان گفت: امسال تمرکزی هم روی قشر نوجوان و کودک داریم که به عنوان قشر هدف بتوانیم در این برنامه فعالشان کنیم، در همین زمینه رویدادی را با برنامه شاد در حال جلو بردن هستیم که کودکان و نوجوانان بتوانند در جشن بزرگ عید غدیر سهیم شوند و برایشان خاطره‌ای به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: در همین رابطه بخشی هم توانستیم با صداوسیما توافق کنیم که شبکه‌های پویا، نهال و امید این برنامه را تبلیغ کنند برای اینکه قشر کودک و نوجوان را درگیر در موضوع کنیم و از الان بتوانیم فرهنگ اطعام در غدیر را در آن‌ها نهادیه کنیم.

نظر شما