شناسهٔ خبر: 67261763 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مشارکت در ثواب اطعام غدیر با «لقمه میلیونی»

دبیر پویش مردمی «لقمه میلیونی» از اجرای این پویش مردمی برای پذیرایی از میهمانان جشن 10 کیلومتری غدیر خبر داد و گفت: هر فرد با هر وسع مالی می‌تواند در اطعام غدیر شرکت کند.

صاحب‌خبر -

محمدجواد واعظی، دبیر پویش مردمی لقمه میلیونیمحمدجواد واعظی، دبیر پویش مردمی لقمه میلیونی در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح نحوه اجرای این پویش و راه‌های مشارکت مردم در آن پرداخت و گفت: جمعی از دانشجویان ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر این دغدغه را داشتیم که چه کار می‌شود کرد که علاوه بر موکب‌ها و فعالان غدیر، تک تک مردم نیز درگیر جشن غدیر شوند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می‌فرمایند هر فرد در روز غدیر به یک نفر اطعام کند، گویی به همه پیامبران، شهدا و صدیقین در خانه خدا اطعام کرده است، گفت: با الهام از این حدیث، این ایده به ذهن ما رسید که مدل و فرایندی را طراحی کنیم که همه مردم درگیر اطعام غدیر شوند و با هر وسع و توانی که دارند بتوانند از این فیض بزرگ بهره ببرند.

توزیع 600 هزار لقمه در جشن غدیر

واعظی اضافه کرد: ایده «لقمه میلیونی» از همین‌جا آغاز و سال گذشته در هفت نقطه تهران لقمه‌های مردم را جمع‌آوری کردیم؛ شش هزار نفر در این طرح مشارکت کردند و حدود 600 هزار لقمه در مهمانی 10 کیلومتری غدیر توزیع شد.

وی از بزرگ‌تر شدن این طرح در سال جاری خبر داد و گفت: امسال جمع گسترده‌ای از گروه‌های جهادی و مساجد به این طرح اضافه شدند و در 50 نقطه تهران لقمه‌های مردم جمع‌آوری می‌شود. مقداری از لقمه‌ها توسط مردم در خانه‌هایشان تهیه می‌شود و تعدادی نیز در مساجد، محله‌ها و توسط گروه‌های مردمی بزرگ تهیه می‌شود که همه جمع‌آوری و در مهمانی 10 کیلومتری غدیر توزیع خواهد شد.

دبیر پویش مردمی لقمه میلیونی اظهار کرد: سعی ما بر این است که مردم را از استفاده صرف در میهمانی 10 کیلومتری به میدان مشارکت بیاوریم و خود مردم مسئولیت بگیرند و تولیدکننده پذیرایی از همدیگر باشند.

وی از افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در این طرح هستند دعوت کرد لقمه‌های اطعام خود را به ماشین‌های سردخانه‌دار که در 50 نقطه تهران مستقر شده تحویل دهند و یا با خودشان به مهمانی 10 کیلومتری بیاورند و به غرفه‌های ما که در فاصله هر 500 متر موجود است تحویل دهند تا بین مردم توزیع شود.

واعظی اعلام کرد: در تلاش هستیم از سال‌های بعد گروه‌‌های جهادی شهرستان‌ها را نیز برای پیوستن به این پویش و اجرای آن در شهرها و شهرستان‌های دیگر فعال کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه هیچ پولی در این پویش از مردم گرفته نمی‌شود، گفت: سالم‌ترین و بهترین غذای ممکن، غذای خانگی است؛ البته ما توصیه‌های بهداشتی لازم را به مردم ارائه کرده‌ایم و پیشنهاد کرده‌ایم غذاهای سس‌دار برای این پویش تهیه نشود.

روایت لقمه‌های غدیری

دبیر پویش مردمی لقمه میلیونی با اشاره به اینکه این پویش در سایت https://ghadiryar.ir/ به طور کامل معرفی شده است و افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در این طرح هستند می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند، گفت: سعی ما این است که میزبان را به میهمان وصل کنیم. بر همین اساس فرایندی طراحی شده و همه افرادی که برای تهیه لقمه ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند روایت تهیه لقمه خود را در قالب یک فیلم چند ثانیه‌ای بیان کنند و کسی که این لقمه را می‌گیرد وقتی QR کد را اسکن می‌کند، روایت کسی که این لقمه را تهیه کرده است را می‌تواند ببیند. 

انتهای پیام

نظر شما