شناسهٔ خبر: 67243478 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جراح کل ایالات متحده خواستار ایجاد هشتگ‌های هشداردهنده شد

ویوک مورتی خواستار ایجاد هشتگ‌های هشداردهنده در شبکه‌های اجتماعی برای محافظت از نوجوانان شد. ویوک مورتی خواستار ایجاد هشتگ‌های هشداردهنده در شبکه‌های اجتماعی برای محافظت از نوجوانان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ ویوک مورتی، جراح کل ایالات متحده آمریکا خواستار اضافه کردن یک برچسب هشدار به برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی شد تا یادآوری کند که این سیستم عامل‌ها به جوانان، به ویژه نوجوانان آسیب رسانده است.

مورتی در این باره نوشت: «یک برچسب هشداردهنده به تنهایی شبکه‌های اجتماعی را برای جوانان ایمن نمی‌کند بلکه می‌تواند آگاهی را افزایش و رفتار آن‌ها را تغییر دهد.»

جراح کل ایالات متحده خواستار ایجاد هشتگ‌های هشداردهنده شد
وی همچنین نوشت: «وقت آن است که یک برچسب هشداردهنده را در سیستم عامل‌های شبکه‌های‌های اجتماعی قرار دهیم و بیان کنیم که شبکه‌های اجتماعی با آسیب‌های قابل توجهی به سلامت روان برای نوجوانان مرتبط هستند.»

مدیران اجرایی شرکت‌های تیک‌تاک و متا همراه با پلتفرم ایکس، در ماه ژانویه در جریان جلسه‌ای در مورد ایمنی کودکان توسط سناتور‌های ایالات متحده مورد بازجویی قرار گرفتند، سناتور جمهوری‌خواه لیندزی گراهام رهبران را به داشتن «دست‌های خونین» به دلیل عدم محافظت از کاربران جوان از شکارچیان جنسی متهم کرد.

در همین راستا برخی از ایالت‌های، ایالات متحده تلاش کردند تا قانونی را برای محافظت کودکان از اثرات مضر شبکه‌های اجتماعی مانند اضطراب، افسردگی و سایر بیماری‌های روانی تصویب کنند.

همچنین قانون‌گذاران ایالت نیویورک در این ماه قانونی را تصویب کردند که شبکه‌های اجتماعی را از قرار دادن محتوای الگوریتمی اعتیاد‌آور در معرض کاربران زیر ۱۸ سال بدون رضایت والدین منع می‌کند.

در ماه مارس هم فرماندار فلوریدا، لایحه‌ای را امضا کرد که کودکان زیر ۱۴ سال را از شبکه‌های اجتماعی منع می‌کند و از کودکان ۱۴ و ۱۵ ساله می‌خواهد که رضایت والدین خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما