شناسهٔ خبر: 67244393 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

برچسب هشدار روی شبکه‌های اجتماعی بزنید

ایتنا - هیچ قانونی در مورد این برچسب در واشنگتن معرفی نشده است اما قانونگذاران برای کنترل‌های ایمنی، شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را تحت فشار گذاشته‌اند.

صاحب‌خبر -
جراح عمومی آمریکا روز دوشنبه خواستار افزودن یک برچسب هشدار رسمی در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مشابه برچسب‌هایی شد که روی پاکت‌های سیگار گذاشته شده است و به والدین هشدار می‌دهد تیک‌تاک، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها می‌توانند به سلامت روان کودکان آسیب بزنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ویوک مورتی در سرمقاله روز دوشنبه نیویورک تایمز نوشت: برچسب هشدار یک جراح عمومی، که مستلزم اقدام از سوی کنگره است، مرتبا به والدین و نوجوانان یادآوری می‌کند که امنیت شبکه‌های اجتماعی ثابت نشده است.

مقام بهداشتی ارشد آمریکا که سال گذشته یک توصیه ۱۹ صفحه‌ای در خصوص این موضوع منتشر کرد، همچنان برای تصویب هر نوع اقدامی، به موافقت کنگره نیاز دارد.

هیچ قانونی در مورد این برچسب در واشنگتن معرفی نشده است اما قانونگذاران برای کنترل‌های ایمنی، شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را تحت فشار گذاشته‌اند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه در جریان جلسه استماع کنگره در ژانویه که طی آن، مدیران ارشد شرکت‌های متا پلتفرم، اسنپ، تیک تاک و ایکس ایلان ماسک، بابت کوتاهی در محافظت آنلاین از کودکان در برابر سوءاستفاده گران و محتوایی که می‌تواند به سلامت روان آنها آسیب برساند مورد شماتت قرار گرفتند، اظهار کرد: این شرکت‌ها باید مهار شوند، یا بدترین اتفاق در راه است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مورتی در ستون نظرات روز دوشنبه نیویورک تایمز، به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به علائم اضطراب و افسردگی قرار دارند و میانگین استفاده روزانه در این گروه سنی، ۴.۸ ساعت است. این مقام آمریکایی گفت شواهد حاصل از مطالعات تنباکو نشان می‌دهد که برچسبهای هشدار دهنده می‌توانند به تغییر رفتار کمک کنند.

نظر شما