شناسهٔ خبر: 67257604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تأکید مقام آمریکایی بر مراقبت از سلامت روان نوجوانان تأکید مقام آمریکایی بر مراقبت از سلامت روان نوجوانان

ایسنا: دکتر «ویوک مورتی»، جراح عمومی در ایالات متحده، از قانون‌گذاران خواست تا به دلیل اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان، برچسب هشدار سلامت مانند آنچه در حال حاضر روی پاکت‌های سیگار درج ‌می‌شود، برای این شبکه‌ها نیز الزامی شود. دکتر «ویوک مورتی»، جراح عمومی در ایالات

صاحب‌خبر -

 ایسنا: دکتر «ویوک مورتی»، جراح عمومی در ایالات متحده، از قانون‌گذاران خواست تا به دلیل اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان، برچسب هشدار سلامت مانند آنچه در حال حاضر روی پاکت‌های سیگار درج ‌می‌شود، برای این شبکه‌ها نیز الزامی شود. دکتر «ویوک مورتی»، جراح عمومی در ایالات متحده، در مقاله‌ای که نیویورک‌تایمز به چاپ رسانده است، گفت شبکه‌های اجتماعی یک عامل مؤثر در بحران سلامت روان در میان نوجوانان است؛ بنابراین وی لازم دانست تا والدین و فرزندان‌شان با اعلام هشدار از این موضوع آگاه شوند. او به دلیل حضور ۹۵‌درصدی جوانان در شبکه‌های اجتماعی، ضرورت این اقدام را فوری دانست و گفت: زمان آن فرا‌رسیده است که برچسب هشدار را در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی الزامی کنیم؛ با این پیام که این شبکه‌ها با آسیب‌های سلامت روانی درخور توجهی برای نوجوانان همراه است. برچسب هشداری که توسط «جراح کل ایالات متحده آمریکا» به‌عنوان مجری خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده بر روی محصولات توصیه می‌شود، در مورد سلامت محصولات هشدار می‌دهد. او در‌این‌باره افزود: این برچسب هشدار که مستلزم اقدام کنگره است، مرتب‌ به والدین و نوجوانان یادآوری می‌کند که امن‌بودن شبکه‌های اجتماعی ثابت نشده است. به گزارش یورونیوز، وی همچنین در مورد مؤثر‌بودن این برچسب‌ها درباره محدودیت استفاده از سیگار گفت: شواهد به‌دست‌آمده از مطالعات تنباکو نشان می‌دهد ‌برچسب‌های هشداردهنده می‌توانند با افزایش آگاهی مردم، رفتارها را تغییر دهند و با همین شیوه، استفاده ۴۲‌درصدی سیگار در بین مردم در سال ۱۹۶۶ به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

ابتلای ۲‌برابری به افسردگی و اضطراب

دکتر مورتی با استفاده از داده‌های موجود هشدار داد کودکانی که روزانه به‌طور متوسط ​​سه ساعت یا بیشتر در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به علائم اضطراب و افسردگی هستند؛ به‌ویژه آن‌که متوسط میزان استفاده نوجوانان ۴.۸ ساعت در روز است. وی درباره امن‌نبودن شبکه‌های اجتماعی برای جوانان پیش‌تر نیز گفته بود سیاست‌گذاران همان‌طورکه به مواردی مانند صندلی ماشین، شیر‌خشک نوزاد، دارو و سایر محصولات مورد استفاده کودکان رسیدگی می‌کنند، باید قوانینی در حوزه شبکه‌های اجتماعی نیز تنظیم کنند. شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر اجازه ثبت‌نام کودکان زیر ۱۳ سال را نمی‌دهند، اما کودکان اغلب به‌راحتی می‌توانند این محدودیت را دور بزنند. مورتی در این مقاله آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را نتیجه انتشار فناوری بدون «اقدامات ایمنی کافی، شفافیت یا پاسخ‌گویی» دانسته بود. مجری بهداشت عمومی در ایالات متحده آمریکا توصیه می‌کند که شرکت‌ها می‌بایست داده‌های مربوط به اثرات سلامتی را با دانشمندان مستقل و مردم به اشتراک بگذارند و اجازه وضع قوانین ایمنی مستقل را بدهند. کاری که از انجام آن خودداری می‌کنند. مدارس و والدین نیز باید اوقات بدون تلفن‌ همراه را فراهم کنند. در اروپا، قانون خدمات دیجیتال با هدف حفظ امنیت آنلاین کاربران و محدودکردن انتشار محتوای غیرقانونی در حوزه‌هایی همچون سوءاستفاده جنسی از کودکان، تدابیر تنبیهی شدیدی اندیشیده است. 

 

منبع: sharghdaily-934623

نظر شما