شناسهٔ خبر: 67242015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۷۰۱ پروانه فعالیت صنفی در قم صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا اوایل خردادماه ۷۰۱ پروانه فعالیت صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی و همچنین توزیعی - خدماتی در قم صادر شده‌است.

صاحب‌خبر -

اکبر ابدالی گفت: پروانه‌های صنفی یاد شده در قم با بیش‌از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال زایی برای یک‌هزار و ۷۵۰ نفر صادر گردید که این آمار نشان از اهمیت فعالیت‌های صنفی در اقتصاد استان دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: در همین رابطه تعداد ۲۲۵ پروانه فعالیت صنفی دربخش تولیدی و خدمات فنی با ظرفیت اشتغالزایی برای ۵۶۲ نفر و سرمایه گذاری ۶۷۵ میلیارد ریال و همچنین ۴۷۶ فقره پروانه توزیعی و خدماتی با امکان اشتغال برای یک‌هزار و ۱۹۰ نفر و سرمایه گذاری یک‌هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال در قم صادر شد.

گفتنی است سال گذشته تعداد پنج‌هزار و ۶۴۱ فقره پروانه فعالیت صنفی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای بیش‌از ۱۴ هزار نفر در قم صادر شد.

در همین رابطه پروانه‌های صادر شده در بخش تولیدی و خدمات فنی به تعداد یک هزار و ۸۵۷ فقره با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر و همچنین در بخش توزیعی و خدماتی به تعداد سه‌هزار و ۷۸۴ مورد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۶۰ نفر بوده‌است.

در سال ۱۴۰۲، ۱۹ انتخابات صنفی در استان قم برگزار و مسئولان اتحادیه‌ها تعیین شدند، همچنین در این مدت با تشکیل جلسات کارشناسی در خصوص قیمت گذاری ۲۲ قلم کالا اقدام لازم صورت گرفت.

همچنین سال گذشته ۵۷۹ متقاضی دریافت تسهیلات در بخش اصناف استان به مبلغ یک‌هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و سایر موارد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

نظر شما