شناسهٔ خبر: 67241671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای محکومیت متخلفان پارک ملی موته اصفهان صادر شد

اصفهان- ایرنا-  رای محکومیت دامدارانی که اقدام به چرای غیرمجاز دام در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته کرده بودند، صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز سه‌شنبه اعلام کرد: پرداخت جزای نقدی نزدیک به شش میلیارد ریال و ممنوعیت از فعالیت، حکم ۲ دامدار متخلف در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته است که پس از پیگیری‌های قضایی و طی مراحل قانونی صادر شد.

بر اساس این گزارش، همچنین چرای نزدیک به ۶۰۰ رأس دام در زمان قرق و ممنوعیت هرگونه چرای دام در عرصه‌های طبیعی و ملی توسط یک دامدار به صدور رأی پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال منجر شد.

دامدار متخلف دیگری که اقدام به چرای غیرمجاز دام در پارک ملی موته کرده بود نیز به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در حرفه دامداری و توقیف پروانه چرای دام، محکوم شد.

بر اساس قانون، جریمه هر واحد دامی غیرمجاز پنج میلیون ریال است.

به گزارش ایرنا، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی اصفهان بین شاهین‌شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم‌ور و گلپایگان قرار دارد و حدود ۱۳ درصد گونه جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهوی ایرانی کشور را در خود جای داده است.

این منطقه پرجمعیت‌ترین منطقه حفاظت شده از نظر حیات وحش در کشور است.

با توجه به قوانین حوزه محیط زیست، ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ممنوع و جرم است.

ورود دام‌های غیرمجاز در مناطق تحت حفاظت به این مناطق مهم محیط زیستی آسیب می زند و سبب افزایش فرسایش مرتع، نابودی پوشش گیاهی و انتقال بیماری از دام اهلی به حیات وحش می‌شود.

نظر شما