شناسهٔ خبر: 67273396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرک تخصصی انرژی خورشیدی "راین" کرمان با حضور وزیر صمت افتتاح شد

کرمان- ایرنا - مرحله نخست شهرک تخصصی انرژی خورشیدی "راین" با مساحت ۷۰۰ هکتار عصر امروز(چهارشنبه) با حضور وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و جمعی از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: در سفر شهید جمهور به کرمان مصوبه‌ای در شهرک تخصصی راین به تصویب رسید و در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ کلنگ اجرایی این شهرک زده شد که اکنون مرحله نخست آن در حدود ۱۰ هکتار از اراضی برای واگذاری آماده شده است.

فرشاد مقیمی افزود: مرحله دوم شهرک تخصصی انرژی خورشیدی راین نیز حدود ۳۰ هکتار از اراضی است که مناقصات آن انجام و پیمانکار فعالیت‌ها را آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در شهرستان های بافت و سیرجان نیز ۲ شهرک موجود است که جزو مصوبات بوده و در دست اجراست.

مقیمی با بیان اینکه ۱۰ مگاوات متقاضی در استان کرمان برای استقرار در این شهرک و ۱۰ مگاوات از خارج استان سرمایه‌گذار داریم گفت: فراخوان این طرح از اوایل هفته آینده انجام خواهد شد و بعد از دریافت مجوزها، زمین‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

بخش راین از توابع شهرستان کرمان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان قرار گرفته است.

نظر شما