شناسهٔ خبر: 67241638 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آموزش مدیریت پسماند ویژه کودکان و نوجوانان

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از تعامل با سازمان صدا و سیما برای تولید و اجرای برنامه های آموزشی درخصوص مدیریت پسماند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی امیری گفت: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مدیریت پسماند منعقد شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های متقابل طرفین جهت اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلفی که مرتبط با ماموریت‌های طرفین است به ویژه در حوزه مدیریت پسماند که شامل بخش‌های مختلف اعم از برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد پویش‌های مختلف، تولید محصولات مختلف آموزشی و ... استفاده کنیم.

او ادامه داد: در ابتدای سال جاری توسط سازمان مدیریت پسماند، پویشی با عنوان توجه به موضوع نوماند و نصب اپلیکیشن شهرزاد در سطح شهر تهران اجرا شد.

امیری با تاکید بر اینکه پویش بعدی با همکاری مشترک آموزش‌های شهروندی، سازمان مدیریت پسماند و سازمان زیباسازی طراحی خواهد شد، افزود: در این پویش بخش‌های مختلف ماموریتی سازمان مدیریت پسماند از جمله موضوع نوماند را مدنظر قرار خواهیم داد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در سطح محلات در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: یکی از موضوعاتی که مربیان آموزشی در سطح محلات مدنظر قرار خواهند داد، بحث توجه شهروندان به نوماند و تفکیک زباله است.

او افزود: موضوعات مختلف مدیریت پسماند اعم از تفکیک زباله، کم حجم‌سازی زباله‌ها، کاهش تولید پسماند و همچنین استفاده از نرم افزار نوماند جزو مباحث اصلی ما است که در دوره‌های آموزشی مطرح خواهند شد.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه در شیوه نامه آموزشی ۱۴۰۳ نیز به موضوع نوماند توجه ویژه کردیم، اظهار داشت: مناطق ۲۲ گانه نیز به عنوان یکی از محورهای آموزشی اصلی مدیریت پسماند این موضوع را مورد توجه قرار خواهند داد.

او در پایان تاکید کرد: با تعامل با سازمان صدا و سیما نیز در حال تولید برنامه‌های متعدد درخصوص مدیریت پسماند به ویژه موضوع نوماند برای کودکان و نوجوانان هستیم.

نظر شما