شناسهٔ خبر: 67076702 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نرم افزار نوماند چگونه به محیط زیست، مافیای زباله و کودکان کار کمک می کند؟

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برنامه های پیش رو طرح «نوماند» را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ رضا محمدی درخصوص نرم افزار نوماند اظهار داشت: برای این طرح برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی کردیم و مرحله به مرحله در حال رصد و پایش طرح هستیم. وضعیت روبه بهبود است اما انتظار و برنامه‌ریزی ما این است که استفاده از روش جمع‌آوری هوشمند و طرح نوماند در میان شهروندان به عنوان مبادی تولید پسماند خشک فراگیر و صددرصدی شود که در این راستا همه تلاش خود را کرده و از همه ظرفیت‌های ممکن استفاده می‌کنیم.

او افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ما اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که این امر را دنبال می‌کنیم و در این خصوص کمپین تبلیغاتی پیش‌بینی شده است که بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.

محمدی درخصوص میزان تفکیک زباله از مبدا توسط طرح نوماند مطرح کرد: پیش‌بینی ما این است که باید به طور میانگین روزانه حداقل ۲۰۰۰ نفر کاربر جدید جذب نرم افزار شوند. در حال حاضر روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کاربر به صورت سینوسی به این طرح می پیوندند اما امیدواریم این روند رشد شیب صددرصد صعودی به خود بگیرد. امیدوارم بتوانیم به عددی که مدنظر ما و به سود محیط زیست و شهرمان است، برسیم.

او در پایان تاکید کرد: برنامه ما این است که بتوانیم تفکیک زباله را با استفاده از طرح نوماند و غرف جمع‌آوری پسماند خشک به ۱۵ درصد برسانیم. این امر را در بازه زمانی تا بهمن‌ماه پیش‌بینی کرده ایم. امیدواریم با اجرای کمپین تبلیغاتی و اطلاع رسانی، برگزاری مسابقه "نوماندی شو" و همچنین مشارکت شهروندانی که دغدغه حفظ محیط زیست، مقابله با مافیای زباله‌گردی و جلوگیری از سواستفاده از کودکان کار دارند، به این مهم برسیم.

نظر شما