شناسهٔ خبر: 67301880 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

جراح کل آمریکا:

رسانه‌های اجتماعی باید، مانند سیگار، دارای برچسب‌های هشداردهنده باشند

ایتنا - مورتی در آخرین مقاله خود به مطالعه‌ای استناد کرد که نشان می‌دهد استفاده زیاد از رسانه‌های اجتماعی با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است، و همچنین نظرسنجی که در آن تقریباً نیمی از نوجوانان گزارش دادند که «رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند احساس بدتری نسبت به بدنشان داشته باشند».

صاحب‌خبر - ویوک مورتی، رئیس قسمت پزشکی ارتش (جراح کل) آمریکا، می‌گوید که رسانه‌های اجتماعی باید دارای برچسب‌های هشداردهنده در مورد تأثیرات بالقوه‌شان بر سلامتی باشند، مانند هشدارهایی که روی سیگار و سایر محصولات دخانی وجود دارد. مورتی در مقاله‌ای در نیویورک تایمز توضیح داد که رسانه‌های اجتماعی «نقش‌آفرین مهمی» در بحران سلامت روان نوجوانان هستند.
 
به گزارش ایتنا، مورتی نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که برچسب هشدار یک جراح عمومی را بر روی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی الزامی کنیم، مبنی بر اینکه رسانه‌های اجتماعی با آسیب‌های سلامت روانی قابل‌توجهی برای نوجوانان همراه است. برچسب هشدار یک جراح ژنرال، که مستلزم اقدام کنگره است، مرتباً به والدین و نوجوانان یادآوری می‌کند که امنیت رسانه‌های اجتماعی اثبات نشده است».
 
این اولین بار نیست که مورتی نگرانی‌های مربوط به سلامت روان را در مورد رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌کند. سال گذشته، او در سال گذشته توصیه‌ای منتشر کرد که در آن استدلال‌های مشابهی مطرح شد و گفت که رسانه‌های اجتماعی یک «خطر عمیق» برای سلامت روان نوجوانان به شمار می‌روند.

 

مورتی در آخرین مقاله خود به مطالعه‌ای استناد کرد که نشان می‌دهد استفاده زیاد از رسانه‌های اجتماعی با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است، و همچنین نظرسنجی که در آن تقریباً نیمی از نوجوانان گزارش دادند که «رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند احساس بدتری نسبت به بدنشان داشته باشند».
 
همانطور که مورتی اشاره کرد، برچسب های هشدار دهنده نمی توانند بدون همکاری کنگره اتفاق بیفتند. و مشخص نیست که چه نوع حمایتی می‌تواند برای اجرای چنین تمهیدی از وی بشود، اگرچه قانونگذاران کشور از مواردی مانند قوانین راستی‌آزمایی سن حمایت کرده‌اند.
 
او همچنین اشاره می‌کند که برچسب‌های هشدار دهنده به تنهایی رسانه‌های اجتماعی را ایمن‌تر نمی‌کنند، بلکه به آگاهی‌بخشی بهتر به والدین، مدارس، پزشکان و دیگران کمک می‌کنند.

نظر شما