شناسهٔ خبر: 67275666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عین‌اللهی خبر داد؛

۳۳۰ قلم دارو در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفت

وزیر بهداشت، از پوشش بیمه‌ای ۳۳۰ قلم دارو در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه دستاوردهای دولت شهید جمهور، گفت: در دولت شهید رئیسی اقدامات بزرگ و ماندگاری در حوزه سلامت انجام شد و ما در دولت شهید جمهور بهداشت و پیشگیری را اساس کار خود قرار دادیم.
 
وی افزود: تاکنون ۳ هزار و ۱۶۴ پروژه بهداشتی از خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و پایگاه مراقبین سلامت در مرزها در دولت شهید جمهور افتتاح شده است.
 
عین اللهی خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد ۷۰ درصد آن یعنی حدود ۶۳۰ هزار متر مربع در مناطق محروم و حدود ۳۰ درصد آن در سایر مناطق بوده است. بنابراین اولویت ما مناطق محروم بوده است.
 
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برای توسعه شبکه بهداشتی، طرح سلامت خانواده را اجرایی کردیم، گفت: ما معتقدیم اگر سلامت خانواده ارتقا بخشیده شود سلامت جامعه نیز ارتقا می‌یابد بنابراین برای هر ایرانی پرونده سلامت و مراقب سلامت ایجاد کردیم و به ۴۰۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه آموزش دادیم.
 
وی تاکید کرد: طرح پویش ملی سلامت برای غربالگری بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون در دی ماه برگزار شد و حدود ۴۶ میلیون نفر در کشور در این پویش شرکت کردند.
 
عین اللهی گفت: در دولت شهید جمهور ۹۹ خدمت رایگان را برای مادران باردار با هدف ترویج سبک زندگی سالم، باروری سالم و فرزند آوری به موقع و جوانی جمعیت ارائه داده است.
 
وی بیان کرد: خانواده الگویی موفق در حفظ و ارتقای سلامت جامعه با محور زنان معرفی شد. چرا که مادران بیشترین نقش را در حفظ و مراقبت از سلامت خانواده‌ها ایفا می‌کنند.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم افزایش یافت، تصریح کرد: ۱۷ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد که معادل ۱۵ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور است.
 
وی افزود: با تلاش دانشمندان جوان و تولید واکسن، شش نوع واکسن تولید شده است و در دوران شیوع ویروس کرونا، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن و بیش از هشت میلیون دز واکسن کرونا در هفته تزریق شد که به نوعی ثبت یک رکورد محسوب می‌شود.
 
وزیر بهداشت گفت: حدود ۳۳۰ قلم دارو که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند، در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما