شناسهٔ خبر: 68347820 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در سوم شهریور؛

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سوم شهریور به جوانسازی حیوانات باغ‌های وحش، حل مشکلات دارو و مطالبات پرستاران در اولویت وزارت بهداشت، رشد ۸ درصدی غرق شدگی از ابتدای امسال، نگاه سیاسی در آموزش و پرورش ممنوع، توزیع ۹۰ درصد کتب درسی، پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان، مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰ و ارسال شیوه‌نامه نقل و انتقال اضطراری برون استانی فرهنگیان پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در محل کار خود حضور یافت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز شنبه ۳ شهریورماه با حضور در سازمان محیطزیست کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

شینا انصاری یکم شهریورماه با حکم مسعود پزشکیان به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دولت چهاردهم منصوب شد که امروز با استقبال گرم همکاران این سازمان کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

انصاری در بدو ورود با ادای احترام به مقام شامخ شهدای محیط‌بان، رسیدگی به مطالبات پرسنل سازمان به ویژه محیط‌بانان زحمتکش را از جمله اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست دانست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: حل مشکلات دارو و مطالبات پرستاران در اولویت قرار دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر حل مشکلات فوری سلامت در حوزه دارو و مطالبات پرستاران، تاکید کرد و گفت: اولین اقدام ما حل مشکلات در حوزه دارو و مطالبات پرستاران است و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت دولت چهاردهم، امروز شنبه، سوم شهریورماه ۱۴۰۳ با همراهی قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور و استقبال بهرام عین اللهی وزیر سابق بهداشت اولین روز کاری خود را در ساختمان ایوانک آغاز کرد.

وی در اولین روز حضور خود در ستاد مرکزی وزارت بهداشت،در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت های حوزه بهداشت و درمان در دولت چهاردهم، اظهار کرد: هدف کلان حوزه سلامت، تحقق این جمله است؛" بیمار نباید جز رنج بیماری، رنج دیگری داشته باشد"، و عصاره تمامی قوانین بالادستی نیز دست یافتن به این جمله کلیدی است..ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

رشد ۸ درصدی غرق شدگی از ابتدای امسال/ سهم سواحل دریا ۳۰ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال ۸۱۵ مورد غرق شدگی در کشور ثبت شد که حاکی از رشد ۸ درصدی غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ است.

جعفر میعادفر در این باره اظهار داشت: در ۵ ماه اول امسال از بین ۸۱۵ نفر غرق شده، ۷۶۲ نفر ایرانی و ۵۳ نفر معادل ۷ درصد از کل غرق شدگان، اتباع سایر کشورها بوده‌اند.

به گفته وی، از این تعداد غرق شده خوشبختانه ۳۳۶ نفر پس از نجات توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت درمان قرار گرفتند و متاسفانه ۴۷۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

توصیه‌های پزشکان داوطلب هلال‌احمر برای بازگشت زائران اربعین

پزشکان داوطلب هلال‌احمر با توجه به اینکه به روزهای پایانی حضور زائران اربعین در عراق نزدیک می‌شویم، برای زائران توصیه‌هایی دارند که می‌تواند سلامت آنها را در زمان بازگشت از این سفر معنوی تضمین کند.

به گزارش جمعیت هلال‌احمر، پزشکان داوطلب این جمعیت که روزها و شب‌ها خادم دلدادگان حسینی بودند به پایان مسیر عاشقی نزدیک شده‌اند و لذت خدمت به زائران، شوق آنها را برای سال‌های بعد بیشتر کرده است. بازگشت از سفر عشق هم آدابی دارد؛ از اینرو سه پزشک درمانگاه نجف توصیه‌هایی برای زائران در مسیر بازگشت دارند.

دکتر محمدرضا شاه‌وردی متخصص داخلی مستقر در درمانگاه نبا، به زائران توصیه می‌کند: کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و یا بیماری‌های مهم دیگری هستند، پیش از بازگشت به درمانگاه‌های هلال‌احمر مراجعه کنند، معاینه شوند و داروهای مربوط به سلامت خود را دریافت کنند تا در مسیر بازگشت، دچار مشکل نشوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

انتقال هروئین در پوشش مرسوله پستی از طریق راه آهن ناکام ماند

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف مواد مخدر از نوع هروئین توسط مأموران پلیس راه آهن هرمزگان خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی فر در این باره اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و تشدید اقدامات کنترلی برابر تعامل صورت گرفته با دفتر نظارت بر اجرای اصل ۲۵ قانون اساسی استان هرمزگان مأموران پلیس راه آهن به بار ارسالی یکی از مسافران مظنون شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شروع به شکار در فیروزکوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در گشت و کنترل محیط‌بانان منطقه ارجمند این شهرستان خبر داد.

داریوش فرخی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل شبانه مناطق حفاظتی، متوجه حضور شکارچی غیرمجاز در منطقه ارجمند شدند، افزود: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری شکارچی قبل از اقدام به شکار شدند.

وی اظهارداشت: از متخلف یک قبضه سلاح برنو،۷ عدد فشنگ، یک عدد دوربین چشمی و یک عدد چاقوی شکاری کشف و ضبط شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

ظفرقندی، فعالیت رسمی خود را در وزارت بهداشت آغاز کرد+عکس

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز شنبه - سوم شهریور - در ساختمان این وزارتخانه حضور یافت و به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان وزیر دولت چهاردهم آغاز کرد.

ظفرقندی در آخرین روز مرداد و در آستانه روز پزشک به همراه دیگر وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس جمهور، موفق شد ۱۶۳رای موافق از مجلس کسب کند و به عنوان وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران سکان هدایت این وزارتخانه را در دست بگیرد.

ظفرقندی که به همراه محمدجعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به ساختمان وزارت بهداشت رفته بود، در بدو ورود مورد استقبال بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم و مسئولان این وزارتخانه قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

انتقال جسد ۲۸ زائر اربعین به خاک کشور/علت اصلی فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انتقال جسد ۲۸ زائر از خاک عراق به کشور خبر داد و گفت: علت اصلی این فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای بوده است.

بابک محمودی گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا با اشاره به اینکه با پایان پیاده‌روی اربعین از فردا (یکشنبه چهارم شهریور) موکب‌های هلال احمر در مسیر به فعالیت خود پایان می‌دهند، ‌افزود: اما همچنان خدمات پزشکی تا دهم شهریور در بیمارستان‌های هلال احمر ایران در نجف و کربلا برقرار است.

محمودی با اعلام اینکه تا صبح امروز تصادفی که منجر به فوت زائران ایران در خاک عراق باشد، گزارش نشده است، ‌گفت: بهبود معابر و جاده‌های عراق، بکارگیری خودورهای ایمن برای جابه‌جایی مسافران همچنین نظارت جدی و مستمر پلیس عراق بر تردد خودروها از دلایل کاهش تصادفات و در نتیجه نبود آمار فوتی مسافران است.

براساس اطلاعیه شماره ۷ ستاد اربعین جمعیت هلال احمر که امروز شنبه سوم شهریور منتشر شده است، ۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته از ابتدای مراسم پیاده روی اربعین به داخل کشور منتقل شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

یک «کلیک» و کلاهبرداری در دنیای کریپتو

شیوه استخراج رمزارز یا ارز دیجیتال از طریق تلفن‌های هوشمند و کامپیوتر شخصی یکی از جدیدترین نسخه‌های دنیای کریپتو است که از قضا کلاهبرداران از این روش هم برای سودجویی استفاده می‌کنند.

امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که با ارز دیجیتال و رمز ارز بیگانه باشد و تقریباً همه مردم این اصطلاح را شنیده‌اند اما تعداد کمی از قواعد آن آگاه بوده و تجربه استفاده از آن را دارند. رمز ارزها طی یک دهه اخیر رفته رفته تمامی مرزهای سیاسی و اقتصادی را درنوردیده و علاوه بر اینکه در کشورهای بسیاری به عنوان پول رایج قابل معامله و خرید روزانه هستند به عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های دارای سود شناخته می‌شوند.

البته در تایید سودآوری آن بحث‌های بسیاری وجود دارد اما اینکه هر روز شمار افرادی که وارد فضای رمزارز شده و به سمت این پول مجازی کشیده می‌شوند در حال افزایش است. برخلاف دیگر پول‌های رایج که برای دستیابی به آن باید کار و زحمت بدنی و ذهنی بسیار کشید، دستیابی به رمزارزها فارغ از خرید آنها در صرافی، شیوه استخراج است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان از منابع تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سهم این سازمان از بیمه ‌تکمیلی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بازنشسته در سال ۱۴۰۳، رشد ۲۳۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را تجربه کرده و امروز ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان را سازمان تأمین‌اجتماعی از منابع خود می‌پردازد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر که به‌عنوان هفته دولت نامگذاری شده است، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رییسی و همه شهدای دولت، رویکرد تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر را زمینه‌ساز توسعه خدمات این سازمان برشمرد و نسبت به استمرار این رویکرد در دولت چهاردهم ابراز امیدواری کرد.

وی ادامه داد: با آغاز دوره جدید مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی، تلاش شد تا تمرکز راهبردی بر مسائل اساسی و چالش‌های سازمان معطوف شود که در این راستا، سه مفهوم «تحول»، «عدالت» و «اعتماد» به‌عنوان ایده مرکزی سازمان و راهنمای عمل تصمیمات و اقدامات در نظر گرفته شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

حجم تردد وسایل نقلیه زائران به ۵۳ میلیون رسید/ ۲۰ فوتی و ۱۵۵ مصدوم

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: حجم تردد وسایل نقلیه زائران اربعین به ۵۳ میلیون تردد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

سردار سیدتیمور حسینی از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ روز دوم شهریور، آمار تصادفات در مسیرهای رفت و بازگشت زائران به کشور اعلام شد که بر این اساس از مجموع ۱۴ فقره تصادف فوتی، ۲۰ نفر جان باخته‌اند، همچنین از ۷۷ فقره تصادف جرحی، ۱۵۵ نفر مصدوم شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این آمار نشان‌دهنده کاهش ۲۳ درصدی در تصادفات فوتی کاهش ۳۳ درصدی در تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته است. البته تصادفات اتوبوس های خارجی و اتباع داخل آمار پلیس راهور قید نمی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

اثر مخرب قندهای مصنوعی بر دستگاه گوارش/آیا شیرین‌کننده‌ها موجب چاقی می‌شوند؟

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی گفت: براساس مطالعات انجام شده قندهای مصنوعی باعث کاهش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و در نتیجه اثرات منفی بر سلامت افراد می‌شوند.

غزاله اسلامیان با اشاره به تأثیرات مثبت و منفی مصرف قند و شکر گفت: طعم شیرین به عنوان یک مزه لذت‌بخش برای اکثر افراد مطرح است و بدون این طعم، خوردن بسیاری از غذاها دشوار است.

وی افزود: تاثیرات روانی مواد غذایی شیرین کم نیست؛ مثلا در فرد مبتلا به افسردگی خوردن شکلات یا سایر خوراکی‌های شیرین می‌تواند به تحمل شرایط و بهتر شدن حال فرد کمک کند.

به گفته اسلامیان شیرین کننده‌ها به گروه های مختلفی مانند قند و شکر (نیشکر و چغندرقند) و محصولات حاوی آن (مانند مربا و کمپوت)، عسل (حاوی فروکتوز و گلوکز و ساکارز)، شربت ذرت با فروکتوز بالا (مورد مصرف در قنادی‌ها و مواد غذایی صنعتی شیرین)، قندهای الکلی ال سوربیتول زایلیتول (در آدامس‌ها)، قندهای مصنوعی بدون کالری یا بسیار کم کالری (آسپارتام، آسه سولفام کا، ساخارین، نئوتام و ...) و قندهای کم کالری طبیعی (استویا) تقسیم می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

شیوه‌نامه نقل و انتقال اضطراری برون استانی فرهنگیان ارسال شد

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، شیوه‌نامه نقل و انتقال اضطراری برون استانی فرهنگیان برای اعمال در سامانه نقل و انتقالات را ارسال کرد.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، در بخشنامه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه آمده است: نظر به اعلام نتایج نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ و با توجه به گزارش‌های دریافتی از ادارات کل استان‌ها مبنی بر شرایط خاص خدمتی و مشکلات اجتناب ناپذیر برخی از همکاران، شیوه نامه نقل و انتقال اضطراری برون استانی مصوب در سی‌امین جلسه اتاق وضعیت نیروی انسانی کمیته منابع انسانی شورای راهبری در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳، برای اقدام لازم ارسال می‌شود.

براساس این بخشنامه، برای انتقال دائم، حداقل سال‌های تجربی لازم ۵ سال و برای انتقال موقت، حداقل سال‌های تجربی لازم یک سال است و ملاک محاسبه سالانه تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰/مناطق محروم خالی از داروخانه شدند

دبیر انجمن علمی داروسازان ایران گفت: فشار نهادهای غیرمرتبط بر سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، باعث شد آئین‌نامه ۱۴۰۰ به تصویب برسد که معایب زیادی برای داروخانه‌ها داشته است.

مسعود جلال افزود: با اجرایی شدن این آیین نامه تعداد داروخانه ها در برخی از مناطق خیلی زیاد و در برخی از مناطق به خصوص محروم خالی از داروخانه شده است.

وی تاکید کرد: زمانی که آیین نامه جدید ابلاغ شد مخالفت های فراوانی از سوی صنف دارویی اعم از انجمن داروسازان ایران و انجمن های علمی مرتبط و سازمان نظام پزشکی انجام گرفته اما براثر فشارهای نهادهای غیرمرتبط مذکور این آیین نامه تدوین و اجرا شد.

وی ادامه داد: حذف فاصله و حریم داروخانه و همچنین حدنصاب جمعیتی از مهمترین مواردی است که براساس این آیین نامه حذف شده است.

جلال افزود: تعدادی از داروسازان جوان که جویای کار بودند و تمایل به راه اندازی داروخانه داشتند اما ۲ موضوع بالا، مقداری خواسته آنان را کم رنگ می کرد، فشار آوردن و از نهادهای موازی مانند هیات مقررات زدایی، شورای رقابت و دیوان عدالت اداری درخواست داشتند که با دخالت این نهادها آیین نامه جدید تدوین و معیارهای فوق حذف شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

نگاه سیاسی در آموزش و پرورش ممنوع است/تاکید بر بازگشایی امن و موفق مدارس در ماه مهر

وزیر آموزش و پرورش گفت: نگاه سیاسی و سیاست‌زدگی در آموزش و پرورش ممنوع است و باید مدیریت در سطوح مختلف از یک نظام شایسته‌سالار مبتنی بر توانمندی‌های حرفه‌ای و ثبات برخوردار باشد.

علیرضا کاظمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی و آرزوی سلامتی‌ زوّار امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که قرآن کریم به آن پرداخته و لازم است ما معلمان که الگوهای تعلیم و تربیت هستیم به آن توجه ویژه کنیم، این موضوع است که ریشه همه گرفتاری‌ها در غفلت عنوان شده است.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم، افزود: از مصادیق این موضوع، غفلت از خودشناسی، غفلت از فلسفه نظام هستی و غفلت از مسئولیت و امانتی است که امروز در دست ما است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

توزیع ۹۰ درصد کتب درسی در کشور

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد: تاکنون حدود ۹۰ درصد از کتب درسی در کشور توزیع شده‌ است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی لطیفی در نشست مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها اظهار داشت: تیراژی که امسال براساس برآوردها چاپ‌سپاری شده است، نزدیک به ۱۵۶ میلیون جلد کتاب بود که در حال حاضر، چاپ تمام کتاب‌های پرتیراژ و اصلی به پایان رسیده و حدود ۹۰ درصد از آنها نیز در کشور توزیع شده‌ است.

وی افزود: همیشه ثبت سفارش کتاب درسی، تابعی از ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان در مدارس بوده است، دانش‌آموزان میان پایه‌ها به صورت اتوماتیک امکان ثبت سفارش کتاب دارند، اما خیلی اوقات در ثبت نام دانش‌آموز در مدرسه و در سامانه سیدا تاخیر وجود دارد و به همین دلیل با کند شدن روند ثبت سفارش و به تبع آن، توزیع روبه‌رو می‌شویم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

برپایی موکب‌های جاماندگان اربعین در پایتخت/۱۷۱ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اعلام برپایی ۷ موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت، گفت: همچنین ۱۷۱ پایگاه به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا خواهد شد.

به گزارش کمیته امداداستان تهران، سیدابوالفضل پرپنچی با اعلام جزئیات برپایی موکب های حوزه مقاومت بسیج کمیته امداد استان تهران در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، افزود: با ایجاد ۷ موکب در مسیر برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت نسبت برپایی میز خدمت، ارائه خدمات مشاوره و امور فرهنگی و پذیرایی از عزاداران حسینی توسط این نهاد اقدام خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

جوانسازی حیوانات باغ‌های وحش کشور/سازمان محیط‌زیست مجوز می‌دهد

حیوانات برخی باغ‌های وحش به علت قدمت زیاد، پیر هستند از این رو اگر این مجموعه ‌ها قصد جوانسازی گونه‌های خود را دارند می‌توانند به سازمان حفاظت محیط‌زیست درخواست دهند تا بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای تعیین شده برایشان مجوز صادر شود.

زمانی که میرزاحسین خان آجودانباشی مقدم در زمان سلطنت محمد شاه قاجار برای یک سری مسائل به لندن سفر کرد در آنجا با باغ وحش آشنا شد و آنرا در بخشی از سفرنامه خود آورد که مورد توجه محمد شاه قرار گرفت اما زندگی به شاه فرصت نداد که باغ وحشی در ایران بنا کند، بعد از فوت محمد شاه، ناصرالدین شاه بعد از سفرش به پاریس و آشنایی با باغ وحش تصمیم گرفت نمونه ای از آنرا در کشور بنا کند، در واقع یکی از ویژگی های بارز ناصرالدین شاه این بود که به دنبال الگو برداری از فرنگ بود از این رو زمانی که برای اولین بار به سفر خارجی رفت تحفه ای به نام باغ وحش برای ایران به ارمغان آورد.

داستان از این قرار است که چون ناصرالدین شاه با توجه به نوشته های میرزاحسین خان آجودانباشی مقدم اطلاعاتی درباره باغ وحش در ذهنش بود از این رو وقتی به فرنگ رفت تماشا از باغ وحش یکی از برنامه های شاه شد، شاه قاجاری در خاطراتش در این سفر می نویسد: امروز بعد از نهار رفتیم به باغ وحش، حسام السلطنه و نصرت الدوله با من در کالسکه نشستند، راه دوری بود، از کوچه ها و میدان ها و غیره عبور کرده تا رسیدیم به در باغ وحش. معلوم شد، جمعیت زیادی به واسطه روز یکشنبه به باغ وحش آمده اند. رییس باغ که مردی پیر و گوشش هم سنگین بود، آمد. قدری فرانسه می دانست، صحبت کردم. زن و مرد زیادی بود. ما از میان کوچه تنگ مرد و زن عبور می کردیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

بررسی همکاری‌های حقوقی قضایی ایران و اسپانیا

همکاری‌های حقوقی قضایی و حقوق بشری در دیدار سفیر اسپانیا با معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، «آنتونیو سانچس بندیتو گاسپار» سفیر اسپانیا در ایران با «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری‌های حقوقی قضایی و حقوق بشری با اسپانیا، گفت: گفت‌وگوی‌های تخصصی حقوق بشری و تبادل تجربیات حقوقی قضایی میان هیات‌ها و نظام‌های قضایی دو کشور، می‌تواند علاوه بر توسعه همه‌جانبه روابط، به اتباع دو کشور نیز کمک قابل توجهی کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان/مشکلات داروخانه‌ها با آئین‌نامه ۱۴۰۰

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما