شناسهٔ خبر: 67240239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سنددارشدن ۳۷ درصد از اراضی کشاورزی در استان اردبیل

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۷ درصد از اراضی کشاورزی این استان سنددار شده است.

صاحب‌خبر -

فرهاد ثنایی با بیان این که صدور اسناد اراضی کشاورزی از سال ۹۳ شروع شده و تا فروردین سال ۱۴۰۱ تنها ۲ درصد از اراضی کشاورزی استان سنددار شده بود، گفت: با تسهیل مراحل و حذف برخی محدودیت‌ها از سوی جهاد کشاورزی و اداره ثبت اسناد، روند صدور سند تک برگ بسیار تسهیل شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سطح اراضی کشاورزی استان ۸۰۰ هزار را هکتار ذکر کرد و افزود: از این میزان ۷۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی، ۳۹ هزار هکتار باغ، ۱۶ هزار هکتار گلخانه، تاسیسات دامداری، مرغداری و سایر تاسیسات است که طبق قانون باید برای همه این اراضی سند تک برگ صادر شود.
به گفته او، طبق برنامه‌ریزی تا آخر سال آینده باید تمامی اراضی کشاورزی سنددار شود که این امر منوط به استقبال کشاورزان و مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی و یا ادارات ثبت اسناد محل برای دریافت سند تک برگ است.
ثنایی با با بیان این که صدور سند اراضی کشاورزی متقاضی محور است، اظهار کرد: کارشناسان شرکت‌های نقشه‌بردار در شهرستان‌ها و حتی دهستان‌ها و بخش‌ها مستقر بوده و هر روز آماده هستند تا اسناد مالکان را بررسی کرده و با نقشه‌برداری زمین اعلام شده، مراحل اولیه صدور سند را طی کنند.
او افزود: این مرحله هیچ هزینه‌ای برای کشاورزان ندارد و متقاضیان می‌توانند قولنامه، نسق و سند مالکیت خود را با طی مراحل قانونی و تهیه نقشه حدنگاری شده دیجیتال، به سند تک برگ تبدیل کنند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: نقشه‌بردار، نقشه اولیه و سند اولیه را در سایت بارگذاری کرده و در مرحله صدور سند نهایی و تک برگ اراضی، هزینه بسیار کمی برای صدور سند اخذ می‌شود.

نظر شما