شناسهٔ خبر: 67238683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ مهار کامل آتش سوزی

صاحب‌خبر -

شفقنا_ آتش سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد امروز ۲۹ خرداد به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت خبر داده شد که در همین راستا ‌نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، در همین راستا معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت در تشریح این خبر به خبرنگاران گفت: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت ۷ تیم عملیاتی متشکل از ۶ دستگاه آمبولانس به ترتیب ۲ تیم از واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.‌

کمیل پرناک افزود: همچنین پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت، صومعه‌سرا، فومن و شفت و یک دستگاه خودروی پشتیبان و با توان ۳۵ نفر به فرماندهی معاونت امداد و نجات جمعیت گیلان به منطقه اعزام شدند.

 

خروج اضطراری بیماران از طبقات بیمارستان قائم رشت

‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم گفت: تا این لحظه مصدوم یا فوتی ناشی از حریق نداشتیم و خروج تمام بیماران از طبقات توسط تلاشگران آتش نشانی انجام شد.

هادی سلیمی در حاشیه حضور در محل آتش سوزی بیمارستان قائم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی اعلام گزارش آتش سوزی بیمارستان قائم ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر استان به همراه ۱۱ خودروی آمبولانس و ۳ ست نجات در محل حادثه حضور دارند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۲۶ تیم عملیاتی سه نفره شامل ۷۸ نفر امدادگر در عملیات حضور دارند، افزود: تا این لحظه مصدوم یا فوتی ناشی از حریق نداشتیم. خروج تمام بیماران از طبقات توسط تلاشگران آتش نشانی با نهایت فداکاری در حال انجام است و سپس به دیگر بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

انتقال ۱۴۲ بیمار از بیمارستان قائم رشت

‌رئیس سازمان آتش نشانی رشت هم در این باره گفت: در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند. در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند.

شهرام مومنی ‌با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین بیمارستان قائم آغاز شد، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بیمارستان قایم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده به وسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جست‌وجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده هایشان شدند.

این مسئول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخشهای ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شان هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و غیره در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش های بی دریغ تیم های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاها دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که خوشبختانه حالشان خوب است.

مومنی هم‌چنین از مهار کامل این آتش سوزی خبر داد.

 

‌دستور ویژه استاندار گیلان بر انجام خدمات به موقع به حادثه دیدگان

‌استاندار گیلان نیز با حضور در محل حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت، بر انجام خدمات به موقع و رسیدگی ویژه حادثه دیدگان تاکید کرد.

اسدالله عباسی امروز، ۲۹ خردادماه در پی وقوع حریق در بیمارستان قائم(عج) رشت در محل حادثه آتش سوزی حاضر شد و در جریان موضوع قرار گرفت و پیگیر وضعیت حادثه دیدگان و مجروحان این آتش سوزی شد.

 

وی به محض حضور در محل حادثه در جریان آخرین اقدامات اطفای حریق و چگونگی انتقال بیماران به مراکز درمانی قرار گرفت و در همین راستا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز دستوراتی را صادر کرد.

همچنین با دستور استاندار گیلان بررسی ابعاد مختلف این حادثه و علت وقوع حریق در بیمارستان قائم(عج) رشت در دستور کار نهادهای امدادی و آتش‌نشانی قرار گرفت.

 

عباسی، استاندار گیلان همچنین با حضور در بیمارستان های پورسینا، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم(عج) به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.

 

ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم رشت در حال بررسی است

‌استاندار گیلان، با اشاره به اینکه تمامی بیماران بیمارستان قائم(عج) به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند، گفت: ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم(عج) رشت در حال بررسی است.

عباسی‌ ‌با بیان اینکه بلافاصله پس از شنیدن خبر وقوع آتش سوزی با مدیران مربوطه در محل حاضر شدیم، اظهار کرد: بیماران بیمارستان به بیمارستان های دیگر منتقل شدند.

وی با اشاره به حضور به موقع آتش نشانی و هلال احمر و نیروهای محلی و بسیجی و انتظامی، از اطفای حریق و کنترل آتش خبر داد و تصریح کرد: شاهد دود متصاعد شده در فضاهای مختلف بیمارستان بودیم و قطعی تاسیسات از جمله آب و برق موجب انتقال بیماران شد.

استاندار گیلان تعداد بیماران بستری را ۱۴۲ نفر دانست که کاملا منتقل شدند و گفت: پرونده‌های بیماران را متناسب با بدحال بودن و جراحی شدن و… رسیدگی کردیم.

عباسی با اشاره به حضور به موقع فوریت های پزشکی همراه با آمبولانس و اتوبوس های ویژه جهت انتقال بیماران، یادآور شد: این اقدامات موجب شد آتش مشتعل نشود و بیماران و پرسنل بیمارستان آسیب نبینند.

وی با بیان اینکه وضعیت بیماران منتقل شده به مراکز درمانی دیگر در حال بررسی است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاعات بیشتر درباره بیماران منتقل شده به بیمارستان‌های رشت را اعلام خواهد کرد.

نظر شما